fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Sekrety przepisu na polskie smartfony

Bloomberg
Już nawet co czwarta komórka z dotykowym ekranem sprzedawana nad Wisłą to marka polskiego producenta. Czyli… właściwie kogo?

– Kiedyś grałem na gitarze i korzystałem z pieca marki Gallien-Krueger. A drugi człon nazwy zaproponował jeden z pracowników – opowiada Michał Leszek z rodzinnej firmy Lechpol oferującej smartfony pod marką Kruger & Matz. – Pomysł był taki: dać ludziom smartfon co najmniej dwa razy tańszy od znanych marek, ale nieodbiegający od nich możliwościami.

Garwolińska spółka jest tylko jedną z wielu, które na to wpadły. Działa jeszcze co najmniej ośmiu większych graczy o polskim rodowodzie sprzedających pod markami: myPhone, Modecom, Manta, Lark, GoClever, Colorovo, Pentagram i Omega.

Zyskują coraz silniejszą pozycję, głównie kosztem potentatów, takich jak koreański Samsung, amerykański Apple czy inni duzi: Sony, LG lub HTC. Dominują już w sieciach z elektroniką i próbują szerzej zaistnieć w ofertach operatorów komórkowych. A co chwila stara się dojść ktoś nowy.

Jest o co się bić. W ubiegłym roku rynek smartfonów, nie licząc akcesoriów, był wa...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA