fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Likwidacja firmy: spis z natury na koniec działalności

?Przedsiębiorca, który likwiduje firmę, musi sporządzić wykaz składników jej majątku. Dotyczy to także działalności prowadzonej ?w formie spółki osobowej. Podatnicy muszą zawiadomić fiskusa o spisie ?z co najmniej siedmiodniowym wyprzedzeniem
Likwidacja prowadzonej przez osobę fizyczną indywidualnej działalności gospodarczej bądź działalności prowadzonej w formie spółki osobowej to zdarzenie pociągające za sobą wiele obowiązków, które zostały na przedsiębiorców nałożone przepisami podatkowymi. Jedną z takich czynności jest sporządzenie wykazu składników majątku oraz inwentaryzacji. Zgodnie z art. 24 ust. 3a ustawy o PIT, w razie likwidacji działalności gospodarczej, w tym także w formie spółki niebędącej osobą prawną, sporządza się wykaz składników majątku na dzień likwidacji działalności gospodarczej. Taki wykaz powinien zawierać co najmniej: liczbę porządkową, określenie (nazwę) składnika majątku, datę jego nabycia, kwotę wydatków poniesionych na nabycie składnika majątku oraz kwotę wydatków poniesionych na nabycie składnika majątku zaliczoną do kosztów podatkowych, wartość początkową, metodę amortyzacji, sumę odpisów amortyzacyjnych oraz wysokość wypłaconych ś...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA