fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Upominki a koszty uzyskania przychodów

Przekazanie prezentu kontrahentowi sprzyja budowie pozytywnych więzi z firmą. Może ona pomniejszyć swój przychód o wydatki na gadżety ze swoim logo. Podarunki mające na celu budowę wizerunku firmy należy jednak zakwalifikować do reprezentacji i wyłączyć z kosztów.
Czas Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku to tradycyjny moment przesyłania życzeń oraz przekazywania drobnych prezentów pracownikom, współpracownikom a także kontrahentom. W przypadku obdarowania tych ostatnich działania takie służą niewątpliwie budowie wizerunku firmy. Służą także budowaniu więzi ekonomicznej z kontrahentami, która w przyszłości może zaowocować uzyskaniem przychodów w ramach prowadzonej działalności. Zarówno na gruncie PIT, jak i CIT powstaje jednak pytanie o to, czy wydatki poniesione na nabycie drobnych świątecznych prezentów dla kontrahentów firma może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. W efekcie, zamykając księgowo grudzień podatnicy stają przed dylematem prawidłowej kwalifikacji wydatków poniesionych na nabycie prezentów i rozstrzygnięcia możliwości ich zaliczenia w ciężar kosztów.Przekazaniu drobnego prezentu nie sposób odmówić związku z osiąganymi przychodami, bowiem w sposób pośredni sprzyjają budowie pozy...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA