fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

VAT: Wręczenie próbki powinno zachęcić do zakupu

Jeśli przekazanie wybranym odbiorcom pełnowartościowego egzemplarza książki czy czasopisma jest nieodłącznym elementem akcji zmierzającej do ich popularyzowania, to tego rodzaju strategia marketingowa wydawcy pozwoli na uznanie egzemplarzy książek i czasopism za próbki i tym samym umożliwi ich wyłączenie z opodatkowania VAT
- Jesteśmy wydawcą książek i czasopism specjalistycznych z dziedziny medycyny. Jednym z działań marketingowych związanych z pozyskiwaniem nowych odbiorców oraz rozpowszechnianiem poszczególnych tytułów jest dla nas nieodpłatne przekazywanie egzemplarzy czasopism wybranym lekarzom (np. podczas specjalistycznych konferencji i sympozjów) lub towarzystwom naukowym (władze towarzystwa przekazują je następnie swoim członkom). Podobne działania są podejmowane przy promocji nowo wydawanych książek z zakresu medycyny. W tym celu wybraną partię przekazujemy często jako próbki przedstawicielom środowiska medycznego. Czy przekazywanie bezpłatnych egzemplarzy czasopism i książek w takiej formie pozwala na uznanie ich za próbki, tzn. czy zwalnia nas z obowiązku naliczenia VAT?Przez próbkę rozumie się identyfikowalne jako próbka egzemplarz towaru lub jego niewielką ilość, które pozwalają na ocenę cech i właściwości towaru w jego końcowej postaci, przy czym ich przekaz...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA