fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Dove znów z najwyższą nagrodą za kampanię reklamową

materiały prasowe
Magdalena Lemańska
Tytanowe lwy za kampanię zintegrowaną dostała kolejna praca Dove ucząca kobiety lubienia siebie i piosenka o bezmyślnych wypadkach puszczana w metrze w Melbourne z ostrzeżeniem by nie zbliżać się do krawędzi peronu.
Na zakończonym wczoraj największym festiwalu reklamowym Świata Cannes Lions jurorzy przyznali dwa grand prix w kategorii, w której nagradzane są całe kampanie reklamowe, a nie poszczególne jej elementy. W sześć lat po wielkim sukcesie filmiku „Evolution", na którym pokazywane było, jak dzięki zabiegom profesjonalnych charakteryzatorów niepozorna modelka zamienia się w piękność, Dove znów zebrało najwyższe laury za kolejną kampanię walczącą z kobiecymi kompleksami:
Agencja Ogilvy Brazil São Paulo wymyśliła akcję „Rysowanie prawdziwego piękna".  Do rysowania przypadkowo wybranych kobiet zaprosiła Gila Zamorę, rysownika, który zajmował się w FBI rysowaniem portretów pamięciowych.
Nie widząc kobiet najpierw rysował je, słuchając ich własnych opisów samych siebie, a następnie – opisów tych samych osób, ale podawanych przez inne osoby. W większości przypadków rysunki wykonane pod opisy samych rysowanych prezentowały znacznie brzydsze i mniej atrakcyjne osoby.
Drugie tytanowe grand prix dostała akcja „Głupi sposób na umieranie" wymyślona przez agencję McCann Melbourne dla metra w tym mieście:
Problemem metra w Melbourne były powtarzające się bezmyślne, ale tragiczne w skutkach wypadki młodych ludzi, którzy nie zwracali uwagi na to, jak chodzą po peronie i spadali na tory. Zrezygnowano z pouczania ich kolejny raz. Zamiast tego nagrana została makabrycznie humorystyczna pioseneczka „Głupie sposoby na umieranie" puszczana w metrze i w telewizji. Animowany klip pokazujący scenki w rodzaju tych, jakie znamy z serialu „Happy Tree Friends" (sympatyczne postaci giną w okropnych okolicznościach przez własną głupotę). Efekt? Filmik ma dziś na YouTube ponad 50 mln obejrzeń, a w trzy miesiące od startu kampanii liczba wypadków w metrze spadła o 21 proc. (metro liczyło na 10 proc. spadek).
W prestiżowej kategorii Film Craft grand prix przypadło w udziale kampanii telewizyjnej zamówionej przez brytyjski Channel 4 w agencji 4creative London. Dynamiczne spoty reklamowały relacje z Paraolimpiady:
Z kolei za najlepszy pojedynczy spot w kategorii Film Lions grand prix dostałą wspomniana piosenka z metra w Melbourne oraz ex aequo: cała seria spotów wykonana dla Toshiby przez amerykańską agencję Pereira&O'Dell. Seria filmów prezentuje kolejne dni Aleksa, który codziennie budzi się jako ten sam człowiek, tyle że ciele innej osoby. Swoje przemiany rejestruje na laptopie Toshiby:
Polacy, którzy w tym roku zgłosili na 60 Międzynarodowy Festiwal Kreatywności w Cannes 144 prace, mimo kilku nominacji wrócą tylko z czterema nagrodami. Nagrodę za najbardziej innowacyjne rozwiązanie dostała karta debetowa Matercard Display z... wyświetlaczem oferowana przez Getin Noble Bank. Dzięki temu można na niej w każdej chwili sprawdzić dostępne na koncie środki, przeczytać wiadomości od banku albo wykorzystać jako token.
Dwie statuetki: srebrną i brązową otrzymane dwóch podkategoriach kategorii Branded Content and Entertainment, przywiezie agencja 180heartbeats + Jung von Matt za projekt Rak'n'Roll Records Fundacji Rak'n'Roll. Rak'n'Roll to charytatywna wytwórnia muzyczna, która ze sprzedanych piosenek zbiera pieniądze na pomaganie kobietom po zabiegu mastektomii. Brązową statuetkę w tej samej kategorii dostała telewizja Doping TV jaką wymyśliła agencja Young&Rubicam Warszawa dla Polskiego Związku Piłki Nożnej. Projekt został stworzony do dopingowania polskiej reprezentacji piłkarskiej podczas mistrzostw Euro 2012. Na telewizorach w pokojach hotelowych w hotelu Hyatt Regency Warsaw, gdzie przebywali, mogli oglądać specjalny kanał z życzeniami od kibiców.
W tegorocznej  edycji konkursu Cannes Lions o najwyższe laury w 16 kategoriach walczyło rekordowo dużo, bo 35,8 tys. prac głoszonych przez agencje reklamowe z 92 krajów. To o 4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA