Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 17.07.2018 21:00 Publikacja: 17.07.2018 21:00
Foto: 123RF
Kupujący w sieci, najwięcej, średnio 82,6 zł miesięcznie przeznaczają na odzież, akcesoria i dodatki, 77,1 zł wydają na obuwie, a 37,3 zł na książki, płyty i filmy. Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Omni-commerce. Kupuję wygodnie", w ciągu ostatnich sześciu miesięcy największa grupa osób robiła zakupy w sieci od dwóch do pięciu razy. Najczęściej robią zakupy w ten sposób mieszkańcy średnich i dużych miast (powyżej 100 tys. mieszkańców). Wśród mieszkańców wsi i małych miast (do 20 tys. mieszkańców) na zakupy w sieci zdecydowała się co czwarta z badanych osób. Z raportu wynika również, że aż 71 proc. internautów, nawet jeśli deklaruje, że nie kupuje przez internet, to szuka w nim inspiracji, informacji o produktach, opinii, porównuje ceny, sprawdza dostępność itp. Wyraźnie zwiększa się udział zakupów dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych. W ten sposób kupuje 52 proc. konsumentów mobilnych, częściej kobiety (59 proc.) i młodzi – 15–24 lata (66 proc.). Raport wskazuje też na różnorodność preferencji polskich konsumentów, w których 32 proc. stanowią sklepy stacjonarne, a 41 proc. wirtualne formy zakupów. Wśród badanych deklarujących, że nie kupują przez internet, dominują obawy (40 proc.) o płatność elektroniczną oraz niepewność, że towar zostanie dostarczony. Część badanych woli z kolei wcześniej produkt dotknąć i wypróbować, w tej grupie dominują osoby starsze, powyżej 55. roku życia. Szansą dla dynamicznego rozwoju e-handlu w przyszłości są ograniczenia działalności tradycyjnych sklepów w niedziele, rosnąca w gospodarce rola pokolenia Y i wejścia na rynek pokolenia Z. Dużym wyzwaniem może stać się konieczność dostosowania do wymogów RODO, komplikujących kontakty z klientami oraz wykorzystywanie danych w dotychczasowy sposób. Z danych zgromadzonych w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor oraz w bazie BIK na temat zobowiązań przeterminowanych powyżej 30 dni, na kwotę wyższą niż 500 zł wynika, że dla wszystkich firm z branży „Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy wysyłkowe lub internet" (PKD 4791), odsetek firm z opóźnionymi płatnościami, na koniec marca 2018 r. wynosił 4,0 proc. i jest on zdecydowanie niższy od średniej dla całej gospodarki, która sięga 5,7 proc. Występują jednak znaczące różnice w moralności płatniczej w zależności od wielkości przedsiębiorstwa. Gdy wśród małych firm z klasy 4791, przeterminowane zobowiązania kredytowe i pozakredytowe ma 3,9 proc., wśród spółek kapitałowych, problem tego rodzaju jest udziałem aż 8,1 proc. przedsiębiorstw.
W dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości rynkowej przedsiębiorcy muszą umiejętnie zarządzać ryzykiem występ...
Wcześniejsze problemy z pozrywanymi łańcuchami dostaw, w połączeniu z obecnymi spadkami koniunktury w europejski...
70 proc. liderów jest zdania, że nowa rola działów HR polega na uwolnieniu w pełni ludzkiego potencjału. Sprzymi...
Już 92 proc. profesjonalistów HR wspiera się narzędziami automatyzującymi ich pracę, a ponad połowa wykorzystuje...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Czy ESG może przyczynić się do pozyskania wartościowych pracowników oraz zwiększenia zaangażowania już zatrudnio...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas