Reklama
Rozwiń
Reklama

Podatek od słodzonego grzechu

Jeszcze nigdy sytuacja producentów, jeśli chodzi o gusty konsumentów, nie była aż tak niepewna – mówi Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Publikacja: 26.02.2020 09:20

Podatek od słodzonego grzechu

Foto: materiały prasowe

Jakie najważniejsze nowe zjawiska widzi pan teraz na rynku?

Tych zjawisk jest bardzo dużo, zaczynając od szybko zmieniających się preferencji i zwyczajów żywieniowych, przez preferencje dotyczące opakowań i miejsca zakupu. Konsumenci oczekują żywności coraz bardziej indywidualnej, dopasowanej nie tylko co do wartości odżywczej, zawartości określonych składników lub ich braku, ale również odpowiadającej ich przekonaniom dotyczącym środowiska, właściwego traktowania pracowników, fair trade czy też dobrostanu zwierząt. Te początkowo indywidualne oczekiwania przekształcają się błyskawicznie w nowe trendy. Jeszcze nigdy sytuacja producentów, jeśli chodzi o gusty konsumentów, nie była aż tak niepewna.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
Sezonowa mobilizacja w branży
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Analizy Rzeczpospolitej
E-handel korzysta z coraz bardziej nowatorskich rozwiązań
Analizy Rzeczpospolitej
Karty płatnicze i mobilne płatności NFC – tak dziś płacą Polacy
Analizy Rzeczpospolitej
Płatności coraz mocniej bazują na technologii
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama