Reklama
Rozwiń
Reklama

Regulacje dławią innowacyjność

Trzeba lepiej wykorzystywać sztuczną inteligencję – mówi Wojciech Pantkowski, dyrektor w ZBP.

Publikacja: 05.06.2019 10:00

Przez lata żyliśmy w przeświadczeniu, że polski sektor bankowy jest bardzo nowoczesny. Ale teraz pojawiają się głosy, że już nie tak bardzo.

W zakresie innowacyjnych technologii związanych z blockchainem, chmurą czy biometrią nie tylko polski sektor finansowy, ale cały kraj zostaje nieco w tyle. Inni te rozwiązania wdrażają albo są mocno zaawansowani w ich opracowaniu, u nas na przeszkodzie ku temu stoją dwa główne czynniki. Banki są mocno zajęte wdrażaniem wymogów regulacyjnych, a dodatkowo istnieje niepewność dotycząca kwestii prawnych i nadzorczych w sprawie blockchainu, chmury czy innych nowoczesnych technologii. To powoduje, że w tych obszarach zaczynamy trochę odstawać. Problemem nie wydaje się malejąca konkurencja po ostatnich licznych fuzjach banków, w Polsce jest ona wciąż większa niż w innych krajach Europy.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
Karty płatnicze i mobilne płatności NFC – tak dziś płacą Polacy
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Analizy Rzeczpospolitej
Płatności coraz mocniej bazują na technologii
Analizy Rzeczpospolitej
Energetyka idzie pod rękę z AI
Analizy Rzeczpospolitej
E-zakupy coraz mocniej zanurzone w technologii
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Analizy Rzeczpospolitej
Krajowy rynek farmaceutyczny w ważnym momencie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama