We wtorek Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę kasacyjną pacjentki, która uważała, że jej prawa zostały naruszone.
Spór w sprawie dotyczył naruszenia praw pacjenta. Kobieta uważała, że naruszono jej prawo do świadczeń zdrowotnych. Zawiadomiła o tym rzecznika praw pacjenta. W jej ocenie pogorszenie się słuchu było rezultatem niestarannego i niezgodnego z aktualną wiedzą medyczną postępowania personelu medycznego Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu.
Rzecznik nie dopatrzył się naruszenia. Zajmując się drugi raz sprawą, zauważył m.in., że informacje zawarte we wniosku pacjentki o ponowne rozpatrzenie sprawy dotyczą świadczeń zdrowotnych udzielonych przez inny podmiot. Tymczasem rozstrzygnięcie rzecznika praw pacjenta dotyczy IFPS.
Sprawa trafiła na wokandę, ale Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie podzielił stanowisko rzecznika.
Zgodził się z nim, że brak poprawy jakości słuchu po powtórnej operacji nie jest efektem naruszenia prawa pacjentki do świadczeń zdrowotnych. Stanowi tylko jedną z możliwych konsekwencji ponownego zabiegu operacyjnego, o czym skarżącą przed operacją poinformowano.