Reklama

Na co najczęściej skarżą się pacjenci - raport Rzecznika Praw Pacjenta

Trudności z dostępem do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej to problem najczęściej zgłaszany na infolinię Rzecznika Praw Pacjenta. Ludzie skarżą się na brak możliwości telefonicznego umówienia wizyt, na lekarzy, którzy nie chcą przyjść do domu chorego czy wydać skierowania na badania diagnostyczne lub do specjalisty.

Publikacja: 25.01.2019 10:40

Na co najczęściej skarżą się pacjenci - raport Rzecznika Praw Pacjenta

Foto: ROL

dgk

Zespół ekspertów pod kierunkiem rzecznika praw pacjenta Bartłomieja Chmielowca zaprezentował  podsumowanie ostatnich 4 lat funkcjonowania infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Od 10 lat pacjenci mogą na nią dzwonić bezpłatnie w celu uzyskania wsparcia czy informacji. W latach 2015-18 eksperci dyżurujący na infolinii odebrali przeszło 199 640 połączeń.

Spośród wszystkich rodzajów świadczeń udzielanych w ramach ubezpieczenia zdrowotnego najwięcej, bo aż 90 proc. zgłoszeń na infolinię dotyczy:

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo karne
Przegląd auta „na papierze”. Prawomocny wyrok dla diagnosty i kierowcy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Prawo karne
Syn skazany za jazdę po alkoholu, auto straciła matka
Sądy i trybunały
Marcin Walasik: sędziowie będą mieli jednolity status. A co z wynagrodzeniem?
Internet i prawo autorskie
Organizacje twórców apelują do minister kultury. „Pani decyzja przejdzie do historii"
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo drogowe
Czy kolizja w trakcie egzaminu na prawo jazdy go unieważnia? Jest ważny wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama