Reklama
Rozwiń
Reklama

Śpią, ale nie odpoczywają

Spada liczba osób, które starają się wyciszyć poprzez czytanie przed snem. Zamiast tego sięgają po utrudniający zasypianie telefon komórkowy.

Publikacja: 21.05.2020 19:00

Śpią, ale nie odpoczywają

Foto: Adobe Stock

Niespełna połowa ludzi na świecie nie jest zadowolona ze swojego snu. A na zaburzenie nocnego odpoczynku w największym stopniu wpływa korzystanie z telefonów komórkowych przed udaniem się na nocny spoczynek – wynika z tegorocznego badania „Najwyższy czas się obudzić: globalne trendy dotyczące zadowolenia z jakości snu", opracowywanego przez firmę Philips.

Tylko 49 proc. ankietowanych jest zadowolonych z jakości swojego snu, a 33 proc. uważa, że największy negatywny wpływ na sen mają zmartwienia i stres. Niestety, w porównaniu z ubiegłoroczną edycją badania mniej osób podejmuje działania, by poprawić jakość swojego snu. Na przykład czytanie przed snem w 2019 r. deklarowało 39 proc. badanych, a w tym roku zaledwie 28 proc.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Biznes ostrzega: chaos regulacyjny kosztuje Polskę miliardy
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Patronat Rzeczpospolitej
Zdrowie pracowników jako inwestycja. Czas na zmianę myślenia
Zdrowie
In vitro to szansa na dziecko dla osób z niepłodnością
Zdrowie
Recepta na konkurencyjność przemysłu farmaceutycznego
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama