Reklama
Rozwiń
Reklama

Wyborcza dogrywka: Czy PiS zdobędzie przyczółki w miastach?

Mobilizacja wyborców opozycji w dużych miastach i jej przyczyny to jeden z głównych wątków analizy wyników wyborów samorządowych 21 października. Jeśli w niedzielę ta fala mobilizacji się nie powtórzy - a to bardzo możliwe - to PiS może zdobyć kilka przyczółków w miastach.

Aktualizacja: 02.11.2018 18:07 Publikacja: 02.11.2018 15:25

Małgorzata Wassermann

Małgorzata Wassermann

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Wyniki I tury w dużych ośrodkach wzbudziły entuzjazm opozycji i rozpoczęły proces analiz w samym PiS. Oczywiście jeśli chodzi o miasta, bo w partii rządzącej wynik sejmikowy uznawany jest za dobry. Gdyby nie fala poparcia dla Rafała Trzaskowskiego, to PiS prawdopodobnie zdobyłoby władzę na Mazowszu, co jeszcze bardziej osłabiłoby PSL. A odbicie sejmików z rąk ludowców było jednym z celów strategicznych PiS w tych wyborach. I to celem niemal w całości zrealizowanym.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Polityka
Jest decyzja ws. immunitetu Zbigniewa Ziobry
Polityka
Szymon Hołownia pożegnał się w Sejmie z posłami. „Dziękuję za te dwa lata”
Polityka
Tusk: Prezydent zablokował promocję oficerów wywiadu. Nawrocki: Premier kłamie
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Polityka
Najnowszy sondaż partyjny CBOS pełen zaskoczeń, choć lider bez zmian
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama