Przewodniczącym tego panelu został b. prezes Alaska Airlines, William Ayer, a jego członkami są przedstawiciele Delta Air Lines, GE Aviation, United Airlines, Bell Helicopter Textron, Garmin, Wing Aviation LLC, Pratt& Whitney, wiceprezydent ds. bezpieczeństwa w Boeing Commercial Aviation, Beth Pasztor, członkowie związków zawodowych, zarządów lotnisk i organizacji handlowych.

Panel powołany w ubiegłym roku przez Kongres zajmie się oceną „procedur certyfikacji samolotów i norm dotyczących lotów, nadzorem nad systemami zarządzania bezpieczeństwem, działań dotyczących oceny ryzyka oraz korzystania z delegowania i wyznaczania różnych organów władzy".

Utworzenie tego panelu wiąże się z krytyką po dwóch katastrofach MAXów długoletniej praktyki delegowania przez urząd lotnictwa FAA zadań w zakresie certyfikacji samolotów ich producentom — stwierdził Reuter.

Prokuratura federalna, generalny inspektor resortu transportu, Kongres i kilka paneli wysokiego szczebla sprawdzają teraz, jak FAA wystawia certyfikat nowym samolotom i decyzję tego urzędu dotycząca dopuszczenia do lotów B737 MAX. W lipcu szef krajowego urzędu bezpieczeństwa transportu NTSB, Robert Sumwalt zapowiedział przedstawienie pod koniec września zaleceń dotyczących procedur certyfikacji w FAA.