Chipsy sprawdzą, czy możesz prowadzić i wezwą Ubera

To nie żart. Pojawiły się chipsy z wbudowanym alkomatem i modułem zamawiania podwózki.

Aktualizacja: 28.01.2017 10:23 Publikacja: 28.01.2017 09:35

Foto: AFP

Z okazji Super Bowl, finału rozgrywek futbolu amerykańskiego, będącego nie tylko wydarzeniem sportowym ale i gigantycznym wydarzeniem marketingowym, na amerykański rynek weszła limitowana edycja specjalnych chipsów. W samej przekąsce nie ma niczego niezwykłego, za to opakowanie jest niezwykłe. Frito Lay (znana w Polsce choćby z marki Lays) zapakowała swoje Totsitos w paczkę z wbudowanym sensorem wykrywającym poziom alkoholu w oddechu.

Jeżeli paczka chipsów wykryje poziom alkoholu przekraczający bezpieczną wartość dla kierowcy, czarne opakowanie wyświetli czerwoną kierownice i napis „Don't drink and drive". Przy okazji, jeżeli chipsy wykryją smartfon, to wezwą również Ubera (dodatkowo oferują 10 dolarów zniżki w dniu Super Bowl)). Akcja marki Totsitos jest przeprowadzana wspólnie z Uberem i organizacją Mothers Against Drunk Driving (Matki przeciwko prowadzeniu po alkoholu).

Specjalne opakowania chipsów to limitowana edycja, która nie będzie dostępna w sklepach (jednak zniżka na Ubera będzie również w normalnie dostępnych paczkach chipsów). Celem akcji jest, jak deklaruje właściciel marki, zmniejszenie liczby aut na drogach w czasie Super Bowl o 25 tysięcy.

- Czy oglądasz wielki mecz u przyjaciela, czy w lokalnym barze, bezpieczny powrót do domu jest o kilka łatwych kroków – powiedziała w komunikacie prasowym Jennifer Saenz, szef Marketingu Frito Lay.

Twarzą kampanii reklamowej jest Delanie Walker, gracz Tennesee Titans, którego ciotka zginęła w wypadku spowodowanym przez pijanego kierowcę po Super Bowl w 2013 roku.

W 2015 roku w dniu Super Bowl na drogach w USA w wypadkach spowodowanych przez pijanych kierowców zginęło 45 Amerykanów. Dzień finału ligi futbolu amerykańskiego jest dniem, w którym jest szczególnie dużo pijanych kierowców na drogach.

W Polsce w 2015 roku policja zatrzymała 128 996 pijanych kierowców, którzy spowodowali 2211 wypadków i zabili 318 osób. W Polsce do wypadków z udziałem pijanych kierowców dochodzi najczęściej latem. W naszym kraju takie opakowania też mogłyby się przydać na każdym letnim grillu...

Z okazji Super Bowl, finału rozgrywek futbolu amerykańskiego, będącego nie tylko wydarzeniem sportowym ale i gigantycznym wydarzeniem marketingowym, na amerykański rynek weszła limitowana edycja specjalnych chipsów. W samej przekąsce nie ma niczego niezwykłego, za to opakowanie jest niezwykłe. Frito Lay (znana w Polsce choćby z marki Lays) zapakowała swoje Totsitos w paczkę z wbudowanym sensorem wykrywającym poziom alkoholu w oddechu.

Jeżeli paczka chipsów wykryje poziom alkoholu przekraczający bezpieczną wartość dla kierowcy, czarne opakowanie wyświetli czerwoną kierownice i napis „Don't drink and drive". Przy okazji, jeżeli chipsy wykryją smartfon, to wezwą również Ubera (dodatkowo oferują 10 dolarów zniżki w dniu Super Bowl)). Akcja marki Totsitos jest przeprowadzana wspólnie z Uberem i organizacją Mothers Against Drunk Driving (Matki przeciwko prowadzeniu po alkoholu).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
OT Logistics ma nową trzyletnią strategię
Transport
Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity: Musimy przygotować się na liberalizację rynku przewozów
Transport
Będzie lepsze połączenie kolei z metrem w Warszawie. Nowy tunel i przystanek
Transport
Rosyjski samolot pasażerski musiał awaryjnie lądować. Był dziurawy
Transport
Sprzedawali bilety na skasowane loty. Teraz zapłacą karę