Aktualizacja: 29.12.2018 09:19 Publikacja: 29.12.2018 09:09
Foto: Bloomberg
Komisja Europejska podkreśla, że po wyjściu Wielkiej Brytanii z UE tylko ona ma prawo do negocjowania porozumienia na temat warunków wykonywania przewozów drogowych. – Nie ma powrotu do bilateralnych umów sprzed wejście do UE – podkreśla Komisja.
Bruksela wskazuje, że w okresie przejściowym legalnie będzie można wykonywać przewozy pomiędzy Wielką Brytanią i Unią Europejską przy pomocy zezwoleń EKMT. Jest ich 6069 i rozdzielone są pomiędzy 43 europejskie państwa. Jeżeli kraje przydzielają je przewoźnikom, mającym ciężarówki spełniające normę czystości spalin Euro VI, wówczas jedno bazowe zezwolenie zamienia się w 12 zezwoleń na dany rok. W przypadku samochodów spełniających normę Euro V mnożnik wynosi 10, a dla starszych jeszcze mniej. Zatem w najlepszym wypadku zezwoleń może być blisko 73 tys. Każde jest ważne przez rok i można wykonać na nim dowolną liczbę przewozów.
Rosyjski dyktator podpisał dekret wymuszający na rosyjskich taksówkarzach przesiadkę na samochody marki łada i a...
Rosyjska awiacja sypie się coraz mocniej. Najczęściej wysiadają silniki i opony, których rosyjskie linie nie maj...
Za unijne pieniądze PKP Intercity kupi ponad pół setki szybkich lokomotyw i zmodernizuje blisko ćwierć tysiąca w...
Grupa PKP Cargo chce zbyć udziały w Euroterminalu Sławków i Terminalach Przeładunkowych Sławków-Medyka. Zarząd z...
Po raz pierwszy Bruksela szykuje się do ukarania rosyjskiego koncernu, którego spółka zależna miała kluczowe zna...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas