Warszawa liderem wśród miast z najbardziej rozbudowaną siecią ścieżek rowerowych

Miastem z najbardziej rozbudowaną infrastrukturą rowerową jest Warszawa; najmniej dróg dla rowerzystów wśród największych miast jest w Kielcach, Opolu i Zielonej Górze – wynika z danych zebranych przez Serwis Samorządowy PAP.

Aktualizacja: 27.07.2017 16:57 Publikacja: 27.07.2017 16:34

Warszawa liderem wśród miast z najbardziej rozbudowaną siecią ścieżek rowerowych

Foto: Fotorzepa/ Robert Gardziński

Z informacji przekazanych przez stołeczny ratusz wynika, że w Warszawie zlokalizowanych jest 499 km ścieżek rowerowych. Jeszcze w 2017 r. wybudowanych zostanie kolejnych 50 km tras.

Mikołaj Pieńkos z Urzędu m.st. Warszawy podkreślił, że stolica nie konkuruje z innymi miastami w liczbie ścieżek rowerowych. „Dla nas najbardziej liczy się jakość i spójność tras. Zależy nam na tym, aby ścieżki były budowane w długich ciągach i nie były przerywane” - dodał.

Pieńkos zwrócił uwagę, że przez wiele lat infrastruktura rowerowa była w Warszawie zaniedbywana. „Było mało tras, a ich jakość była niska. Teraz miasto stawia na rozwój ścieżek rowerowych. Ruch rowerowy co roku rośnie o nawet 20 proc., w związku z tym i sieć dróg rowerowych powinna się rozwijać. W ciągu ostatnich czterech lat w Warszawie powstało 200 km ścieżek rowerowych” – dodał.

Drugim miastem wojewódzkim w Polsce z największą liczbą ścieżek dla rowerzystów jest Wrocław. W stolicy Dolnego Śląska cykliści mają do dyspozycji 237 km dróg. Do końca bieżącego roku ma powstać tam jeszcze dodatkowe 10 km tras.

Kolejną metropolią z infrastrukturą rowerową jest Kraków, w którym znajduje się 168 km ścieżek rowerowych. Krakowski ratusz planuje oddać pięć km nowych tras jeszcze w 2017 r.

Na ostatnim miejscu zestawienia znalazły się Kielce, w których jest jedynie 51 km ścieżek rowerowych. W planach rozwoju infrastruktury w bieżącym roku jest wybudowanie dwóch km nowych tras.

Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach zwrócił uwagę, że liczba ścieżek rowerowych w Kielcach nie jest mała przy uwzględnieniu, że infrastruktura drogowa zarządzana przez MZD liczy 300 km. Podkreślił, że rozwój infrastruktury rowerowej jest bardzo ważnym elementem kształtowania przestrzeni miejskiej w Kielcach. „W 2018 r. rozpocznie się proces realizacji inwestycji poświęconej budowie tras rowerowych, w ramach którego powstanie kolejne 20 km ścieżek. Będą to drogi wysokiej jakości z nawierzchni bitumicznej. Mamy nadzieję, że rozwój tras rowerowych skłoni mieszkańców do korzystania z alternatywnych rodzajów transportu i przesiadania się na rowery” – dodał.

Niewielką liczbę tras rowerowych ma również Opole, gdzie zlokalizowano 72 km ścieżek.

Do miast z najsłabiej rozwiniętą infrastrukturą rowerową należy także Zielona Góra z 72 km dróg dla rowerów. Jednak ratusz tym mieście zapowiedział dynamiczny rozwój sieci rowerowej w najbliższym roku.

Dane dotyczące liczby kilometrów ścieżek rowerowych uwzględniają długość dróg rowerowych, ciągów pieszo – rowerowych, pasów i kontrapasów.

Z informacji przekazanych przez stołeczny ratusz wynika, że w Warszawie zlokalizowanych jest 499 km ścieżek rowerowych. Jeszcze w 2017 r. wybudowanych zostanie kolejnych 50 km tras.

Mikołaj Pieńkos z Urzędu m.st. Warszawy podkreślił, że stolica nie konkuruje z innymi miastami w liczbie ścieżek rowerowych. „Dla nas najbardziej liczy się jakość i spójność tras. Zależy nam na tym, aby ścieżki były budowane w długich ciągach i nie były przerywane” - dodał.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
PKP Cargo traci udziały w polskim rynku
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?
Transport
W Afryce Rosja zbuduje swoje porty. Znane są potencjalne lokalizacje
Transport
Ruszyły inwestycje w Modlinie. Lotnisko planuje duże zmiany
Transport
Kapitan LOT-u oświadczył się stewardesie podczas rejsu. Wzruszająca scena
Transport
Turkish Airlines wyrzucają Rosjan z samolotów. Kreml przyznaje: Problem jest poważny