Gość zaznaczył, że nadrzędną rolą wdrażania systemu rowerów publicznych jest usprawnienie komunikacji zbiorowej.
- Popularność tego typu komunikacji bierze się z prostego powodu. Miasta borykają się nie tylko z korkami, ale też z zagęszczeniem infrastruktury. Rower jest najbardziej efektywnym środkiem do przemieszczania się w takiej przestrzeni - mówił Wojtkiewicz.
Zaznaczył, że Nextbike w Polsce zarządza flotą ponad 11 tys. rowerów w 26 miastach, które parkują w 933 stacjach. - W samej Warszawie mamy 4,5 tys. rowerów. Działamy też np. w Łodzi, Poznaniu, Białymstoku, Lublinie, Katowicach czy Szczecinie – wyliczał.
Wojtkiewicz przyznał, że pierwsze projekty nie dawały poziomu rentowności i możliwości zarobku. - Ten biznes składa się z dwóch strumieni. Pierwszy to świadczenie usługi na rzecz samorządów. Drugim elementem są przychody ze źródeł prywatnych naszych partnerów. Są to reklamy na skrzydełkach rowerów czy stacje sponsorskie – tłumaczył.