Reklama

To nie zespół Downa jest główną przyczyną aborcji

W samym środku sejmowego sporu o projekt zakazujący tzw. aborcji eugenicznej rząd przedstawia zaskakujące dane na jej temat.

Aktualizacja: 31.01.2018 10:51 Publikacja: 30.01.2018 18:06

To nie zespół Downa jest główną przyczyną aborcji

Foto: Stock Adobe

W 2016 roku zespół Downa był powodem tylko 37 proc. tzw. aborcji eugenicznych – wynika ze sprawozdania rządu z wykonania ustawy o planowaniu rodziny i warunkach przerywania ciąży. Takie sprawozdanie trafia do Sejmu co roku, jednak po raz pierwszy wskazano, jakie były konkretne przyczyny aborcji wykonanych z przesłanki mówiącej o upośledzeniu lub chorobie płodu.

Sprawozdanie powstało w szczególnym momencie. 10 stycznia do prac w komisji trafił obywatelski projekt zakazujący aborcji z tego powodu. Takich zabiegów jest większość. W 2016 roku przerwano w Polsce 1100 ciąż, z czego aż 1044 z uwagi na upośledzenia lub choroby płodu. Pozostałe przesłanki terminacji to zagrożenie zdrowia kobiety ciężarnej bądź ciąża powstała w wyniku czynu zabronionego.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Kraj
Rękawice bokserskie z autografem prezydenta Nawrockiego hitem licytacji Marszu Niepodległości
Materiał Płatny
OŚWIADCZENIE
Kraj
Co Norwegowie znaleźli w chińskich autobusach? 18 takich pojazdów wozi warszawiaków
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Kraj
Sikorski: złożyłem zeznania jako poszkodowany w sprawie użycia Pegasusa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama