Reklama
Rozwiń

Niemcy: Kampania na rzecz zakładania kasków przez rowerzystów krytykowana za seksizm

Kampania reklamowa niemieckiego ministerstwa transportu, mająca na celu przekonanie rowerzystów do noszenia kasków, wywołała oskarżenia o seksizm, ponieważ modelka, prezentująca się w reklamie, ma na sobie tylko bieliznę. I kask.

Aktualizacja: 24.03.2019 16:45 Publikacja: 24.03.2019 16:24

Niemcy: Kampania na rzecz zakładania kasków przez rowerzystów krytykowana za seksizm

Foto: bmvi.de

qm

Już samo hasło kampanii jest kontrowersyjne: "Wygląda jak g***. Ale ratuje moje życie". Oprócz sloganu, na reklamach znalazło się zdjęcie profilu modelki, ubranej w fioletowy kask i... koronkowy stanik. Istnieje też wersja męska.

Ale reklama, która ma być prezentowana na billboardach i innych nośnikach od wtorku, jeszcze przed oficjalną publikacją zbiera ostrą krytykę. Wstrzymania kampanii domaga się m.in. kobieca część młodzieżówki SPD.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Społeczeństwo
Holandia zakazuje petard w sylwestra. Powodem narastająca przemoc
Społeczeństwo
W którym kraju w Europie są najdłuższe wakacje? Odpowiedź może zaskoczyć
Społeczeństwo
Budapeszt. Tysiące uczestników węgierskiej parady równości
Społeczeństwo
72 godziny kryzysu. Unia apeluje, by minimum na taki czas zgromadzić zapasy
Społeczeństwo
Alarmujące dane z Wielkiej Brytanii o woreczkach nikotynowych. Najnowsze wyniki badań dotyczą dzieci