Niemcy: Kampania na rzecz zakładania kasków przez rowerzystów krytykowana za seksizm

Kampania reklamowa niemieckiego ministerstwa transportu, mająca na celu przekonanie rowerzystów do noszenia kasków, wywołała oskarżenia o seksizm, ponieważ modelka, prezentująca się w reklamie, ma na sobie tylko bieliznę. I kask.

Aktualizacja: 24.03.2019 16:45 Publikacja: 24.03.2019 16:24

Niemcy: Kampania na rzecz zakładania kasków przez rowerzystów krytykowana za seksizm

Foto: bmvi.de

Już samo hasło kampanii jest kontrowersyjne: "Wygląda jak g***. Ale ratuje moje życie". Oprócz sloganu, na reklamach znalazło się zdjęcie profilu modelki, ubranej w fioletowy kask i... koronkowy stanik. Istnieje też wersja męska.

bmvi.de

Ale reklama, która ma być prezentowana na billboardach i innych nośnikach od wtorku, jeszcze przed oficjalną publikacją zbiera ostrą krytykę. Wstrzymania kampanii domaga się m.in. kobieca część młodzieżówki SPD.

- To kłopotliwe, głupie i seksistowskie, że minister transportu sprzedaje swoją politykę za pomocą nagiej skóry - powiedziała "Bild am Sonntag" Maria Noichl, przewodnicząca kobiecego skrzydła SPD.

Również minister rodziny Franziska Giffey skrytykowała ministra transportu Andreasa Scheuera z konserwatywnej partii CSU. Na swoim koncie na Facebooku umieściła własne zdjęcie w stroju biznesowym, komentując: "Drogi Andreasie Scheurze, pełne ubranie dobrze pasuje do kasku!"

Broniąc reklamy, rzecznik ministerstwa transportu powiedział, że "skuteczna kampania na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego powinna wstrząsać ludźmi i polaryzować”.

Tymczasem kampania stała się obiektem kpin w mediach społecznościowych. Pod różnymi hasztagami użytkownicy Twittera i Facebooka udostępniają zdjęcia marnej niemieckiej infrastruktury rowerowej, komentując, że to ona "wygląda jak g***".

Już samo hasło kampanii jest kontrowersyjne: "Wygląda jak g***. Ale ratuje moje życie". Oprócz sloganu, na reklamach znalazło się zdjęcie profilu modelki, ubranej w fioletowy kask i... koronkowy stanik. Istnieje też wersja męska.

Ale reklama, która ma być prezentowana na billboardach i innych nośnikach od wtorku, jeszcze przed oficjalną publikacją zbiera ostrą krytykę. Wstrzymania kampanii domaga się m.in. kobieca część młodzieżówki SPD.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Społeczeństwo
Chińczycy wysłali sondę kosmiczną na "ciemną stronę Księżyca"
Społeczeństwo
Hamas uwiódł studentów w USA
Społeczeństwo
Arizona: Spór o zakaz aborcji z czasów wojny secesyjnej. Jest decyzja Senatu
Społeczeństwo
1 maja we Francji spokojniejszy niż rok temu. W Paryżu raniono 12 policjantów
Społeczeństwo
Zwolennicy Izraela zaatakowali zwolenników Palestyny. Setki osób zatrzymanych
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił