Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 17.05.2020 21:08 Publikacja: 17.05.2020 21:00
Foto: Adobe Stock
Tylko 28 proc. firm uczestniczących w majowym badaniu agencji rekrutacyjnej Hays Polska zadeklarowało, że po pandemii nie zamierza wprowadzić pracy zdalnej na większą skalę. Nawet jeśli dotychczas był to benefit dostępny tylko dla niewielu – najczęściej doświadczonych i sprawdzonych pracowników – to teraz wiele firm przekonało się, że praca z domu – z angielska określana jako home office – może być równie efektywna jak w biurze.
Potwierdzają to badania pracujących Polaków, spośród których ponad 60 proc. przeszło w czasie pandemii na zdalne wykonywanie swoich obowiązków – jak wynika z ogłoszonego przed kilkoma dniami badania portalu rekrutacyjnego Pracuj.pl, które objęło ponad 1100 jego użytkowników. Większość, bo 63 proc., z tych, którzy pracują teraz w domu, zapewnia, że są tak samo efektywni jak w biurze, a co więcej – dobrze sobie radzą z oddzieleniem czasu prywatnego i służbowego. Bardzo zachęcający dla pracodawców może być też raport amerykańskiej firmy doradczej Valoir, który bazuje na ankiecie przeprowadzonej wśród 330 specjalistów pracujących teraz (głównie w USA) w trybie home office. Według niego zdalna praca jest średnio tylko o 1 proc. mniej wydajna niż w biurze. Pracownicy, którzy łączą pracę z opieką nad dziećmi, tracą nieco więcej, bo 2 proc. Co ciekawe, największy, 3-proc., spadek efektywności dotknął osób mieszkających samotnie, choć i tu nie nastąpiła znacząca zmiana na gorsze. Warto jednak zwrócić uwagę, że przeciętny dzień pracy uczestnika badania trwał prawie dziesięć godzin...
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Prawie trzy czwarte pracowników na świecie, w tym w Polsce, wspiera się narzędziami sztucznej inteligencji w pra...
Wielu kierowców marzy o jednej oponie zimowej, która sprawdzi się w każdych warunkach – od śniegu po mokry asfalt, od miejskich ulic po autostrady. Goodyear, tworząc model UltraGrip Performance 3, postanowił zbliżyć się do tego ideału, łącząc w jednej konstrukcji cechy, których zazwyczaj trzeba szukać w różnych produktach.
Technologie są motorem rozwoju, ale mają też mroczną stronę. Cyfryzacja, praca zdalna i AI negatywnie wpływają n...
Tylko nieco ponad dwie piąte aktywnych zawodowo Polaków uważa, że firmy doceniają ich wkład. Natomiast prawie po...
Chociaż najnowsze badania wskazują na znaczną poprawę standardów w działalności polskich przedsiębiorstw, to nad...
To najszybciej rozwijający się segment kurierskiego rynku, który zmienia nie tylko handel detaliczny, ale i nasze przyzwyczajenia oraz wygląd miast.
Podczas gdy ponad połowa szefów dużych firm w Europie żyje w przekonaniu o pełnym zaangażowaniu swych podwładnyc...
To program dla managerów, który łączy strategiczne spojrzenie na przyszłość zarządzania z konkretnymi narzędziami i umiejętnościami potrzebnymi do wykorzystania potencjału AI.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas