fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Tomasz Filipowicz: Sprawna kontrola przetwarzania danych uchroni przed nieprawidłowościami

Adobe Stock
Codzienne korzystanie z sieci przyzwyczaiło nas do ryzyka, iż dane o nas trafiają do właścicieli (administratorów) portali internetowych w gromadzonych plikach cookies.

Nikogo nie dziwi, że sklepy internetowe pobierają od kupujących dane osobowe potrzebne do poszczególnych transakcji. Być może łudzimy się, że w internecie jesteśmy anonimowi, jednak nastał czas, gdy nawet po wyłączeniu komputera i wyjściu z biura pozostajemy pod swego rodzaju elektronicznym nadzorem, który prowadzą nasze osobiste telefony komórkowe.

Wraz z rozwojem nowych technologii przestrzeń do zachowania anonimowości kurczy się. Tworzone rozwiązania pozwalają na obserwację naszych działań nie tylko w internecie, ale także w realu. I nie chodzi o znany i akceptowany monitoring uliczny czy dane lokalizacyjne przekazywane przez telefony komórkowe do różnych dostawców usług (np. Google). Chodzi o nowe rozwiązania technologiczne wspierające tradycyjne kanały sprzedaży, czyli narzędzia służące zwiększeniu zysków w sklepach.

Czytaj także: Ochrona danych osobowych podczas pracy zdalnej - wytyczne OUDO

Gromadzenie informacji o klientach

W procesie...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA