Reklama
Rozwiń
Reklama

Tomasz Filipowicz: Sprawna kontrola przetwarzania danych uchroni przed nieprawidłowościami

Codzienne korzystanie z sieci przyzwyczaiło nas do ryzyka, iż dane o nas trafiają do właścicieli (administratorów) portali internetowych w gromadzonych plikach cookies.

Aktualizacja: 28.03.2020 14:48 Publikacja: 28.03.2020 00:01

Tomasz Filipowicz: Sprawna kontrola przetwarzania danych uchroni przed nieprawidłowościami

Foto: Adobe Stock

Nikogo nie dziwi, że sklepy internetowe pobierają od kupujących dane osobowe potrzebne do poszczególnych transakcji. Być może łudzimy się, że w internecie jesteśmy anonimowi, jednak nastał czas, gdy nawet po wyłączeniu komputera i wyjściu z biura pozostajemy pod swego rodzaju elektronicznym nadzorem, który prowadzą nasze osobiste telefony komórkowe.

Wraz z rozwojem nowych technologii przestrzeń do zachowania anonimowości kurczy się. Tworzone rozwiązania pozwalają na obserwację naszych działań nie tylko w internecie, ale także w realu. I nie chodzi o znany i akceptowany monitoring uliczny czy dane lokalizacyjne przekazywane przez telefony komórkowe do różnych dostawców usług (np. Google). Chodzi o nowe rozwiązania technologiczne wspierające tradycyjne kanały sprzedaży, czyli narzędzia służące zwiększeniu zysków w sklepach.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Problem neosędziów łatwiej rozwiązać „ustawką” niż ustawą
Opinie Prawne
Marcin Asłanowicz: Prawnicy nie muszą bić na alarm
Opinie Prawne
Adam Mariański: Fiasko polityki podatkowej rządu w połowie kadencji
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Nieudana krucjata, czyli dwa lata przywracania praworządności
Opinie Prawne
Bogusław Chrabota: Dyrektywa NIS2. Tak, ale w sposób bezpieczny dla biznesu
Reklama
Reklama