Amazon zatrudni 650 osób w Gdańsku

650 nowych miejsc pracy ma powstać do końca tego roku w uruchomionym w marcu tego roku nowym centrum obsługi klientów Amazon w Gdańsku.

Aktualizacja: 10.05.2021 11:45 Publikacja: 10.05.2021 11:28

Amazon zatrudni 650 osób w Gdańsku

Foto: Bloomberg

Gdańskie centrum obsługi klienta działa od startu polskojęzycznego serwisu zakupowego Amazona, ale teraz będzie miało szerszy zasięg działania. Wśród 650 nowych pracowników działu obsługi klienta, których firma chce zatrudnić w tym roku (część ma pracować zdalnie) będą też ci nastawieni na obsługę odbiorców niemiecko- francusko- i włoskojęzycznych.

Jean-March Dupont, dyrektor działu obsługi klienta w UE w Amazon, w rozesłanym do mediów komunikacie podkreśla, że osoby zatrudnione w obsłudze klienta w Polsce to świetni pracownicy- co miało ogromne znaczenie dla decyzji o rekrutacji kolejnych kandydatów.

- Jesteśmy pewni, że zapewnią doskonałą obsługę klientom Amazon, zarówno w Polsce, jak i w Europie - zaznacza Dupont.

Amazon przypomniał przy tej okazji, że stworzył już w Polsce ponad 18 tys. stałych miejsc pracy. Większość z nich powstała w dziewięciu działających w naszym kraju centrach logistycznych firmy, która w tym roku ma otworzyć dziesiąte centrum, w Świebodzinie, gdzie powstanie ponad tysiąc nowych miejsc pracy.

Dodatkowo firma zatrudnia też setki specjalistów w biurze Amazon Web Services w Warszawie oraz w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku, które dostarcza innowacyjne rozwiązania zasilające produkty i usługi Amazon na całym świecie, w tym rozwiązania głosowe dla Alexy.

Ta ostatnia powstała w dużej mierze na bazie polskiego syntetyzatora mowy Ivona stworzonego przez gdańską spółkę przejętą przez Amazon.

Gdańskie centrum obsługi klienta działa od startu polskojęzycznego serwisu zakupowego Amazona, ale teraz będzie miało szerszy zasięg działania. Wśród 650 nowych pracowników działu obsługi klienta, których firma chce zatrudnić w tym roku (część ma pracować zdalnie) będą też ci nastawieni na obsługę odbiorców niemiecko- francusko- i włoskojęzycznych.

Jean-March Dupont, dyrektor działu obsługi klienta w UE w Amazon, w rozesłanym do mediów komunikacie podkreśla, że osoby zatrudnione w obsłudze klienta w Polsce to świetni pracownicy- co miało ogromne znaczenie dla decyzji o rekrutacji kolejnych kandydatów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Rynek pracy
Ukraińcy mogą zniknąć z polskiego rynku pracy. Kto ich zastąpi?
Rynek pracy
Polskie firmy mają problem. Wojenna mobilizacja wepchnie Ukraińców w szarą strefę?
Rynek pracy
Złe i dobre strony ostrego wzrostu płac
Rynek pracy
Rośnie popyt na pracę dorywczą
Rynek pracy
Pokolenie Z budzi postrach wśród pracodawców