fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Rankingi

Ranking firm doradztwa podatkowego 2021: zwycięzcy w kategorii innowacje

Adobe Stock
Firma PwC została doceniona za otwarcie infolinii COVID-19 dla przedsiębiorców. Wyróżnienie trafiło do EY za stworzenie interaktywnego czatbota.

Do tegorocznego rankingu swoje innowacyjne rozwiązania zgłosiło 30 firm doradztwa podatkowego. Oceniała je kapituła w składzie: Włodzimierz Chróścik – prezes Krajowej Rady Radców Prawnych, prof. WSB Ryszard Sowiński – konsultant zarządzania firmami usług profesjonalnych oraz Mateusz Adamski – zastępca szefa działu Prawo On-line „Rzeczpospolitej".

Kapituła postanowiła przyznać nagrodę firmie PwC, która otworzyła bezpłatną infolinię COVID-19 dla przedsiębiorców, działającą przez całą dobę przez siedem dni w tygodniu. Nagroda ta ma być symbolem poprzez który kapituła postanowiła uhonorować nie tylko tę jedną firmę, ale wszystkie, które w czasie pandemii stać było na odwagę, poświęcenie, elastyczność i społeczną odpowiedzialność.

W pierwszych tygodniach pandemii eksperci podatkowi i prawni PwC prowadzili infolinię, na której odpowiadali na pytania przedsiębiorców dotyczące COVID-19 z obszarów takich jak: skutki podatkowe, prawne i biznesowe zamknięcia lub ograniczenia działalności gospodarczej, składki PIT i ZUS oraz zasiłki, składanie zeznań podatkowych czy konsekwencje podatkowe i karno-skarbowe wynikające z braku lub opóźnionej zapłaty zobowiązań podatkowych. W trakcie miesiąca działania infolinii na przełomie marca i kwietnia 2020 r. eksperci odpowiedzieli na pytania ok. 200 przedsiębiorców.

- Reakcje firm doradztwa podatkowego na kryzys były różne. Większość doradców miała mnóstwo pracy przy usługach "okołokryzysowych". Na rynku dostrzegłem jednak szczególną grupę firm, które przyjęły postawę liderów - odważnych, proaktywnych, przejmujących inicjatywę i odpowiedzialność. PwC jest tu symbolem. Równie odważną postawą wykazała się kilkuosobowa kancelaria z Suwałk, która zorganizowała webinar dla prawie 100 lokalnych przedsiębiorców. Ta nagroda jest dla takich doradców - wskazuje prof. Ryszard Sowiński, doradca kancelarii w obszarze strategii i zarządzania.

Z kolei Włodzimierz Chróścik, prezes Krajowej Rady Radców Prawnych, zauważa, że pandemia COVID-19 to wielki test dla biznesu.

– W takim czasie podejmowanie dodatkowych innowacyjnych działań również z zakresu odpowiedzialności społecznej jest podwójnie trudne – bo przecież my przedsiębiorcy również borykamy się z trudnościami, ale i podwójnie wartościowe bo wzmacnianie społecznego, ludzkiego wymiaru biznesu jest doceniane szczególnie i będzie pamiętane przez klientów, otoczenie firmy nawet po wielu latach. Dlatego już teraz widać, że kryzys pandemii dla wielu okazał się dobrze wykorzystaną szansą – mówi prezes KRRP. I dodaje: – Dobrze, że nagradzamy takie inicjatywy, ale przede wszystkim dobrze, że je pokazujemy szerokiej publiczności. Gratuluję wszystkim uczestnikom konkursu, ponieważ to właśnie w skali i w dobrym przykładzie siła. To dzięki takim firmom jak te biorące udział w plebiscycie mamy szansę przejść ten kryzys wzmocnieni i bardziej świadomi jako przedsiębiorcy, klienci, decydenci.

Wyróżnienie przyznano z kolei firmie EY za projekt WeslEY – stworzenie interaktywnego czatbota, który zadając kilka pytań jest w stanie określić rezydencję podatkową i następnie zebrać dane niezbędne do przygotowania zeznania podatkowego. Sukces polskiej innowacji przełożył się na wdrożenie WeslEY na rynku rosyjskim i planowane dalsze implementacje w zachodnioeuropejskich praktykach EY.

- Dobrze znamy czatboty - widzimy je na stronach internetowych dostawców wielu usług finansowych, telekomunikacyjnych itd. Czatboty były już wykorzystywane w branży doradztwa prawnego i podatkowego, choć w stopniu niewielkim. Nagrodę dedykuję firmom, które nieustannie eksperymentują szukając pomysłów na poprawę efektywności i doświadczeń klientów – podkreśla prof. Ryszard Sowiński.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA