Włoskie Prosecco, popularne lekkie wino musujące sprzedaje się znacznie lepiej niż francuskie szampany. Produkcją tego wina zajmuje się obecnie 14 tysięcy winnic i firm. Prosecco jest tanie, a jego produkcja jest znacznie prostsza niż produkcja oryginalnych win musujących z Szampanii.

Prosecco, które produkowane jest na północy Włoch w regionach Wenecja Euganejska i Friuli-Wenecja Julijska w okolicach miejscowości Conegliano, Valdobbiadene i Asolo, po raz pierwszy przegoniło w ilości sprzedanych butelek szampany pięć lat temu. W tym roku szacuje się, że sprzedanych zostanie 544 mln butelek, o 75 procent więcej niż butelek francuskiego szampana.

Także w Polsce rośnie sprzedaż Prosecco. Aż 43 proc. konsumentów sięga po Prosecco, aby sprawić sobie przyjemność bez okazji - wynika z badań AMBRA SA.

Szampan wciąż jednak daje lepiej zarobić producentom. Wysoka cena sprawia, że francuski szampan wciąż pozostaje na szczycie, jeśli chodzi o przychody. Sprzedaż szampana osiągnęła rekordowy poziom 4,9 miliarda euro w zeszłym roku, podczas gdy Prosecco uzyskało przychody na poziomie 804 milionów - informuje AP

Niska cena Prosecco to jeden z jego najważniejszych atutów. Włoskie wino musujące jest dostępne dla każdego. Nawet Francuzi sięgają po nie coraz częściej. W zeszłym roku jego sprzedaż we Francji wzrosła o 40 procent. Tanie Prosecco zaczyna wypierać go z rynku także w USA i Wielkiej Brytanii, które dotąd były tradycyjnie dużymi rynkami zbytu francuskiego szampana.