Reklama
Rozwiń
Reklama

Prosecco przegoniło szampany. Idzie jak woda

Prosecco jest obecnie najlepiej sprzedającym się winem musującym na świecie pod względem ilości. Bije na głowę francuskie szampany.

Aktualizacja: 19.12.2018 18:19 Publikacja: 19.12.2018 18:09

Prosecco przegoniło szampany. Idzie jak woda

Foto: Bloomberg

ula

Włoskie Prosecco, popularne lekkie wino musujące sprzedaje się znacznie lepiej niż francuskie szampany. Produkcją tego wina zajmuje się obecnie 14 tysięcy winnic i firm. Prosecco jest tanie, a jego produkcja jest znacznie prostsza niż produkcja oryginalnych win musujących z Szampanii.

Prosecco, które produkowane jest na północy Włoch w regionach Wenecja Euganejska i Friuli-Wenecja Julijska w okolicach miejscowości Conegliano, Valdobbiadene i Asolo, po raz pierwszy przegoniło w ilości sprzedanych butelek szampany pięć lat temu. W tym roku szacuje się, że sprzedanych zostanie 544 mln butelek, o 75 procent więcej niż butelek francuskiego szampana.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama