AmRest uzyskał licencję do prowadzenia i rozwijania marki Starbucks na rynku słowackim na okres 15 lat z możliwością przedłużenia. Zobowiązuje to spółkę m.in. do wdrożenia określonej, minimalnej liczby otwarć. W tym roku planowane są dwa kolejne otwarcia, również w stolicy tego kraju.

- Cieszymy się z możliwości rozwoju marki, ale mamy także świadomość odpowiedzialności, jaka wiąże się z chęcią zaspokajania potrzeb naszych gości. Wierzymy, że jakość produktów i usług przez nas oferowanych przypadnie do gustu Słowakom, którzy odtąd będą dzielić z nami swoją pasję do kawy z logo Starbucks – komentuje Adam Mularuk, brand president marki Starbucks.

W kwietniu AmRest zawarł umowę ze Starbucks Coffee Company dotyczącej nabycia operatora sieci Starbucks w Niemczech. Obecnie sieć w tym kraju liczy 158 kawiarni, z których 144 to lokale własne Starbucks, będące przedmiotem transakcji. Pozostałe 14 punktów zarządzane jest przez niezależnych licencjobiorców. Niemiecki biznes stanowi największą sieć kawiarni Starbucks w kontynentalnej części Europy.