Sprzedaż roślinnych imitacji mięsa podwoiła się w rok

Alternatywy dla odzwierzęcych produktów szturmem podbijają polski rynek. Taki nabiał kupuje już co trzecie gospodarstwo domowe w Polsce – wynika z danych GfK Polonia dla „Rzeczpospolitej".

Aktualizacja: 19.02.2021 10:12 Publikacja: 18.02.2021 21:00

Sprzedaż roślinnych imitacji mięsa podwoiła się w rok

Foto: Adobe Stock

Ograniczenie jedzenia produktów odzwierzęcych, jak mięso, nabiał, czy też ich całkowite wykluczenie z diety to trend widoczny od lat. Pandemia spowodowała, że więcej osób zwróciło uwagę na to, jak się odżywia, co przełożyło się na intensywniejszy rozwój roślinnych kategorii. Potwierdzają to najnowsze dane GfK Polonia, które „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza.

Czytaj także: Roślinne mięso tanieje w sklepach. Ma wyprzeć prawdziwą wołowinę

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem