Reklama

McDonald's kontra Supermac. Walka Dawida z Goliatem o Big Maca

Big Mac już nie należy do McDonald'sa. Amerykański gigant przegrał w Europie z małą siecią irlandzką

Publikacja: 19.01.2019 09:21

McDonald's kontra Supermac. Walka Dawida z Goliatem o Big Maca

Foto: materiały prasowe

W przełomowym orzeczeniu unijny Urząd ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) unieważnił wszelkie prawa amerykańskiej sieci do słów "Big Mac". McDonald's nie zamierza poddać się bez walki, chce odwołać się od decyzji urzędu i jest przekonany, że zostanie ona unieważniona.

Decyzja EUIPO pozwala Supermac na rozwój w krajach europejskich. Zadowolony z decyzji urzędu jest prezes irlandzkiej firmy Pat McDonagh. Dla niego oznacza to koniec "mc'zastraszania" i wygraną "Dawida z Goliatem".

McDonald's wniósł pozew przeciwko Supermacowi w 2015 roku, twierdząc, że nazwa restauracji i elementy menu - takie jak burger Mighty Mac - naruszają znak towarowy Big Mac. Supermac w 2017 roku zaatakował pozwem, żądającym uchylenia ochrony znaku "Big Mac". Orzeczenie EUIPO unieważniło rejestrację znaku towarowego McDonald's, twierdząc że największy na świecie fast-food nie udowodnił jego faktycznego wykorzystywania w ciągu pięciu lat poprzedzających wniesienie pozwu w 2017 r. - Decyzja UE oznacza, że jeśli nie użyjesz nazwy znaku towarowego, stracisz do niej prawo - stwierdził Pat McDonagh.

McDonagh założył Supermac w 1978 roku. Firma oferuje burgery, pizze, kanapki i lody.

Reklama
Reklama
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama