Lody ucierpiały na pandemii. Teraz powrócił optymizm

O lodach głośno ostatnio było za sprawą produktu Ekipa Friza wprowadzonego przez firmę Koral. Ten rynek jest jednak o wiele szerszy, a pandemia również na niego wpłynęła - pisze Business Insider Polska.

Aktualizacja: 10.05.2021 08:58 Publikacja: 10.05.2021 08:53

Lody ucierpiały na pandemii. Teraz powrócił optymizm

Foto: Adobe Stock

Ograniczenia z nią związane sprawiły, że sprzedaż lodów spadła, a na popularności zyskały te sprzedawane w większych pojemnikach. Producenci lodowych przysmaków liczą na to, że w tym roku rynek wróci do wzrostów sprzedaży.

Hitem ostatnich tygodni są Lody Ekipa. W każdym małym czy większym sklepie, gdzie te lody pojawiały, były bardzo szybko wykupywane przez młodych fanów internetowej Ekipy Friza, która sygnuje nowy produkt Korala. Popularność produktu zaskoczyła nawet producenta, który zdecydował się uruchomić dodatkową linię produkcyjną, by wytwarzać milion sztuk lodów Ekipy na dobę.

Ostatnio Koral podał, że obecny popyt na lody Ekipa w znacznym stopniu przewyższa możliwości produkcyjne i to pomimo faktu, że zwiększono produkcję kilkakrotnie. W konsekwencji firma została tymczasowo zmuszona ograniczyć wielkość realizowanych dostaw tego produktu do dystrybutorów, a co za tym idzie do sklepów - pisze Business Insider Polska.

- Sezon lodowy w 2020 r. był wyjątkowo trudny dla całej kategorii. Niełatwa sytuacja w pierwszych miesiącach, gdy lody "impulsowe" odczuwały dotkliwe spadki, nieco poprawiła się w lipcu i sierpniu wraz z wyższymi temperaturami i łagodzeniem obostrzeń. Dla nas ten sezon także był bezprecedensowym wyzwaniem, jednak udało się go zakończyć na plusie. Zgodnie z dominującym kierunkiem, nasze lody w kubkach rozwijały się szybciej niż lody "impulsowe" - mówi Business Insider Polska Tomasz Trela, szef rozwoju kategorii lodowej firmy Wedel, która na rynek lodów weszła trzy lata temu.

Potwierdzają to dane firmy NielsenQ, która monitoruje rynek lodów. W 2020 r. Polacy kupili w sklepach (od małych sklepików do hipermarketów) 663,7 mln opakowań lodów. Było to jednak o 15 proc. mniej niż w 2019 r. Wydatki Polaków na te produkty wyniosły 2,52 mld zł, co oznacza spadek o 2 proc.

Kupowanie większych opakowań z lodami zastąpiło też wyjścia do lodziarni stacjonarnych - wiosną 2020 r. były one zamknięte, by potem otworzyć się z limitami i ponownie zamknąć w październiku.

Jaki będzie tegoroczny sezon dla rynku lodów? Firma Wedel, analizując dane za ostatnie dwa miesiące tego roku, obserwuje m.in. stabilny udział formatów "impulsowych" i wzrost multipacków. - Przewidujemy, że tegoroczny sezon będzie lepszy niż poprzedni - czynniki tj. zapowiadane łagodzenie obostrzeń i tęsknota konsumentów za normalnością pozwalają nam optymistycznie patrzeć w przyszłość. Nasza tegoroczna oferta odpowiada różnorodnym potrzebom i jest dostosowana do zmienionych zachowań konsumentów, obejmując nowości w smakach i formatach, również tych "familijnych" i multipackach - mówi Tomasz Trela.

Ograniczenia z nią związane sprawiły, że sprzedaż lodów spadła, a na popularności zyskały te sprzedawane w większych pojemnikach. Producenci lodowych przysmaków liczą na to, że w tym roku rynek wróci do wzrostów sprzedaży.

Hitem ostatnich tygodni są Lody Ekipa. W każdym małym czy większym sklepie, gdzie te lody pojawiały, były bardzo szybko wykupywane przez młodych fanów internetowej Ekipy Friza, która sygnuje nowy produkt Korala. Popularność produktu zaskoczyła nawet producenta, który zdecydował się uruchomić dodatkową linię produkcyjną, by wytwarzać milion sztuk lodów Ekipy na dobę.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
Ukraińska firma przejmuje polskiego producenta lodów i mrożonek