Reklama
Rozwiń
Reklama

Lody ucierpiały na pandemii. Teraz powrócił optymizm

O lodach głośno ostatnio było za sprawą produktu Ekipa Friza wprowadzonego przez firmę Koral. Ten rynek jest jednak o wiele szerszy, a pandemia również na niego wpłynęła - pisze Business Insider Polska.

Aktualizacja: 10.05.2021 08:58 Publikacja: 10.05.2021 08:53

Lody ucierpiały na pandemii. Teraz powrócił optymizm

Foto: Adobe Stock

Ograniczenia z nią związane sprawiły, że sprzedaż lodów spadła, a na popularności zyskały te sprzedawane w większych pojemnikach. Producenci lodowych przysmaków liczą na to, że w tym roku rynek wróci do wzrostów sprzedaży.

Hitem ostatnich tygodni są Lody Ekipa. W każdym małym czy większym sklepie, gdzie te lody pojawiały, były bardzo szybko wykupywane przez młodych fanów internetowej Ekipy Friza, która sygnuje nowy produkt Korala. Popularność produktu zaskoczyła nawet producenta, który zdecydował się uruchomić dodatkową linię produkcyjną, by wytwarzać milion sztuk lodów Ekipy na dobę.

Ostatnio Koral podał, że obecny popyt na lody Ekipa w znacznym stopniu przewyższa możliwości produkcyjne i to pomimo faktu, że zwiększono produkcję kilkakrotnie. W konsekwencji firma została tymczasowo zmuszona ograniczyć wielkość realizowanych dostaw tego produktu do dystrybutorów, a co za tym idzie do sklepów - pisze Business Insider Polska.

- Sezon lodowy w 2020 r. był wyjątkowo trudny dla całej kategorii. Niełatwa sytuacja w pierwszych miesiącach, gdy lody "impulsowe" odczuwały dotkliwe spadki, nieco poprawiła się w lipcu i sierpniu wraz z wyższymi temperaturami i łagodzeniem obostrzeń. Dla nas ten sezon także był bezprecedensowym wyzwaniem, jednak udało się go zakończyć na plusie. Zgodnie z dominującym kierunkiem, nasze lody w kubkach rozwijały się szybciej niż lody "impulsowe" - mówi Business Insider Polska Tomasz Trela, szef rozwoju kategorii lodowej firmy Wedel, która na rynek lodów weszła trzy lata temu.

Potwierdzają to dane firmy NielsenQ, która monitoruje rynek lodów. W 2020 r. Polacy kupili w sklepach (od małych sklepików do hipermarketów) 663,7 mln opakowań lodów. Było to jednak o 15 proc. mniej niż w 2019 r. Wydatki Polaków na te produkty wyniosły 2,52 mld zł, co oznacza spadek o 2 proc.

Reklama
Reklama

Kupowanie większych opakowań z lodami zastąpiło też wyjścia do lodziarni stacjonarnych - wiosną 2020 r. były one zamknięte, by potem otworzyć się z limitami i ponownie zamknąć w październiku.

Jaki będzie tegoroczny sezon dla rynku lodów? Firma Wedel, analizując dane za ostatnie dwa miesiące tego roku, obserwuje m.in. stabilny udział formatów "impulsowych" i wzrost multipacków. - Przewidujemy, że tegoroczny sezon będzie lepszy niż poprzedni - czynniki tj. zapowiadane łagodzenie obostrzeń i tęsknota konsumentów za normalnością pozwalają nam optymistycznie patrzeć w przyszłość. Nasza tegoroczna oferta odpowiada różnorodnym potrzebom i jest dostosowana do zmienionych zachowań konsumentów, obejmując nowości w smakach i formatach, również tych "familijnych" i multipackach - mówi Tomasz Trela.

Ograniczenia z nią związane sprawiły, że sprzedaż lodów spadła, a na popularności zyskały te sprzedawane w większych pojemnikach. Producenci lodowych przysmaków liczą na to, że w tym roku rynek wróci do wzrostów sprzedaży.

Hitem ostatnich tygodni są Lody Ekipa. W każdym małym czy większym sklepie, gdzie te lody pojawiały, były bardzo szybko wykupywane przez młodych fanów internetowej Ekipy Friza, która sygnuje nowy produkt Korala. Popularność produktu zaskoczyła nawet producenta, który zdecydował się uruchomić dodatkową linię produkcyjną, by wytwarzać milion sztuk lodów Ekipy na dobę.

Reklama
Przemysł spożywczy
Drożyzna kawie nie odpuszcza, ceny znów wzrosły o ponad 30 proc.
Materiał Promocyjny
Polska „tygrysem wzrostu”, ale potrzebuje kapitału i innowacji
Przemysł spożywczy
Załamanie eksportu z Sinciangu: chiński koncentrat zalega w magazynach
Przemysł spożywczy
Pozew żony Henryka Kani blokuje spłatę 880 mln zł długów. Czeka 583 wierzycieli
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama