Reklama „wegańskiej” kanapki Burger Kinga zakazana w Wielkiej Brytanii

Burger King musiał wycofać reklamę swojego pierwszego roślinnego burgera w Wielkiej Brytanii, ponieważ wprowadzała w błąd konsumentów.

Aktualizacja: 15.04.2020 14:09 Publikacja: 15.04.2020 14:00

Reklama „wegańskiej” kanapki Burger Kinga zakazana w Wielkiej Brytanii

Foto: Burger King / Twitter

Brytyjska niezależna organizacja Advertising Standards Authority (ASA) nadzorująca branżę reklamową nakazała amerykańskiej sieci fast foodów wycofanie swojej najnowszej reklamy promującej jej pierwszego roślinnego burgera. Burger King wypuścił kanapkę Rebel Whopper w styczniu i aktywnie reklamował ją na mediach społecznościowych, w tym na Twitterze i Facebooku.

Reklamy sugerują, że Rebel Whopper nie zawiera wołowiny ani innych produktów pochodzenia zwierzęcego. Sama data premiery roślinnego burgera nie jest bez znaczenia - styczeń w ostatnich latach nazywany jest przez Brytyjczyków „veganuary”, ponieważ organizowane są wtedy akcje społeczne zachęcające do przejścia na dietę wegetariańską bądź wegańską.

Problem w tym, że - jak zauważa ASA - Rebel Whopper wcale nie jest odpowiedni dla wegan, co zresztą drobnym druczkiem przyznaje pod reklamą Burger King. Sojowy kotlet jest bowiem smażony na tym samym grillu co wołowina, może więc zawierać śladowe ilości mięsa, i używany jest do niego majonez wyprodukowany z jajek.

Czytaj także:  McDonald's wywołał oburzenie reklamą o koronawirusie 

Organizacja poinformowała, że dostała dziesięć skarg na reklamy Burger Kinga i rozpatrzywszy je uznała, że rzeczywiście wprowadzają one w błąd konsumentów. Wiele zawartych w reklamach elementów sugeruje, że burger jest odpowiedni dla wegetarian i wegan, jak napisy „roślinny burger” i „100% Whopper bez wołowiny”, logo „Vegetarian Butcher”, zielone tło czy sam czas premiery, czyli „wegański styczeń”.

Burger King nie zdołał się wybronić faktem, że zamieścił niewielką notkę mówiącą, że Rebel Whopper jest smażony obok mięsa, ani tym, że klienci mogą w restauracjach poprosić o wersję bez majonezu, i został zmuszony do wycofania reklamy - podaje „The Guardian”.

Brytyjska niezależna organizacja Advertising Standards Authority (ASA) nadzorująca branżę reklamową nakazała amerykańskiej sieci fast foodów wycofanie swojej najnowszej reklamy promującej jej pierwszego roślinnego burgera. Burger King wypuścił kanapkę Rebel Whopper w styczniu i aktywnie reklamował ją na mediach społecznościowych, w tym na Twitterze i Facebooku.

Reklamy sugerują, że Rebel Whopper nie zawiera wołowiny ani innych produktów pochodzenia zwierzęcego. Sama data premiery roślinnego burgera nie jest bez znaczenia - styczeń w ostatnich latach nazywany jest przez Brytyjczyków „veganuary”, ponieważ organizowane są wtedy akcje społeczne zachęcające do przejścia na dietę wegetariańską bądź wegańską.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
Ukraińska firma przejmuje polskiego producenta lodów i mrożonek