Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak zamówić wino w restauracji? O tych zasadach warto pamiętać

Zamawianie wina w restauracjach bywa kłopotliwe i warto znać podstawowe zasady savoir-vivre'u, które przydadzą się na kolacji służbowej czy obiedzie rodzinnym.

Publikacja: 02.12.2019 08:17

Jak zamówić wino w restauracji? O tych zasadach warto pamiętać

Foto: AdobeStock

Jak zamawiać wino w restauracji? Okazuje się, że to wcale nie takie proste, jak się wydaje - wybór w karcie win potrafi być ogromny, nazwy skomplikowane i obco brzmiące, a podczas zamawiania łatwo popełnić faux pas. Business Insider Polska przygotował zestaw podstawowych zasad savoir-vivre'u, które pomogą nam wybrnąć z tej sytuacji w czasie oficjalnego obiadu firmowego czy wyjścia do restauracji z rodziną. 

Po pierwsze, na stole możemy zastać na wstępie kilka rodzajów kieliszków, nie musimy się jednak obawiać, jeśli nie wiemy, który pasuje do danego wina. O to zadba kelner i po złożeniu zamówienia, zostawi na stole wyłącznie te, których potrzebujemy. 

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama