Singapur jako pierwszy kraj zakazał reklamowania słodkich napojów

Rząd Singapuru ogłosił, że wprowadzi całkowity zakaz reklamowania napojów wysokosłodzonych. Ma to pomóc w walce z otyłością i cukrzycą.

Aktualizacja: 12.10.2019 17:10 Publikacja: 12.10.2019 16:44

Singapur jako pierwszy kraj zakazał reklamowania słodkich napojów

Foto: Adobe Stock

Minister zdrowia Singapuru, Edwin Tong zapowiedział wprowadzenie nowych przepisów podczas uroczystości otwarcia Singapurskiego Kongresu Zdrowia i Biomedycyny 2019. Jak ogłosił, zakaz reklamowania napojów o wysokiej zawartości cukru wejdzie w życie już w przyszłym roku i obejmie wszystkie media publiczne, w tym prasę, telewizję, radio i portale internetowe - donosi „The Independent”. 

Czytaj także: Carlsberg pracuje nad „papierową” butelką na piwo 

Singapur stanie się tym samym pierwszym krajem na świecie, w którym funkcjonuje taki zakaz. Będzie to kolejny krok podjęty przez rząd w walce z otyłością i cukrzycą, która staje się coraz większym problemem nie tylko w tym azjatyckim państwie, ale też na całym świecie.

Jak wynika z danych ministerstwa zdrowia, w ubiegłym roku mieszkańcy Singapuru średnio spożywali każdego dnia 12 łyżeczek cukru. Ponad połowa pochodziła właśnie z napojów wysokosłodzonych, które - jak zauważył Tong - są „łatwo dostępne, kuszące i tanie”.

Resort zdrowia zapowiedział także, że wprowadzi nowe sposoby etykietowania napojów, które będą informowały konsumentów o zawartości cukru i wartości odżywczych. Butelki będą oznaczane zgodnie z legendą różnymi kolorami, a obowiązek etykietowania obejmie tylko mniej zdrowe napoje, a więc wysokosłodzone i gazowane. Minister Edwin Tong wytłumaczył, że ma to pomóc klientom w podejmowaniu świadomych decyzji i skłonić ich do wybrania zdrowszych produktów.

Rząd podjął już konsultacje publiczne i branżowe w sprawie nowych przepisów i twierdzi, że w większości spotyka się z pozytywnym przyjęciem. 

Minister zdrowia Singapuru, Edwin Tong zapowiedział wprowadzenie nowych przepisów podczas uroczystości otwarcia Singapurskiego Kongresu Zdrowia i Biomedycyny 2019. Jak ogłosił, zakaz reklamowania napojów o wysokiej zawartości cukru wejdzie w życie już w przyszłym roku i obejmie wszystkie media publiczne, w tym prasę, telewizję, radio i portale internetowe - donosi „The Independent”. 

Czytaj także: Carlsberg pracuje nad „papierową” butelką na piwo 

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”