Jeden kormoran nie czyni wiosny

Dziś podniesienie bandery na pierwszym od ćwierć wieku nowym okręcie dla sił morskich RP. Prywatna stocznia wciąż czeka na seryjną produkcję.

Aktualizacja: 28.11.2017 08:23 Publikacja: 27.11.2017 20:00

Kormoran II oznacza nową generację okrętów, która wymusi zmiany w marynarce

Kormoran II oznacza nową generację okrętów, która wymusi zmiany w marynarce

Foto: materiały prasowe

Ramowa umowa z konsorcjum na czele z prywatną stocznią Remontowa Shipbuilding, Centrum Techniki Morskiej i pogrążoną w upadłości Stocznią Marynarki Wojennej z 2013 r. przewiduje powstanie serii trzech niszczycieli min o kadłubach ze stali amagnetycznej wartych w sumie ok. 2,5 mld zł. Warunek: pozytywny wynik prób pierwszej jednostki uznawanej za produkt prototypowy. Po wielu miesiącach przedłużanych kilkakrotnie morskich testów badania kwalifikacyjne zakończono pomyślnie. – Zdaliśmy bardzo drobiazgowy i surowy egzamin, przyjęliśmy też szereg uwag i sugestii. Teraz rozmawiamy o ich wprowadzaniu z MON – mówi Piotr Dowżenko, prezes Remontowa Shipbuilding (Grupa Remontowa Holding Piotra Soyki).

Pozostało 89% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły