Badanie zostało przeprowadzone wśród 10 tys. osób w 12 krajach Europy, Bliskiego Wschodu i w Rosji. Opracowanie stwierdza, że pandemia szybko zmieniła podejście do pracy w domu. Dwie trzecie ankietowanych bardziej docenia korzyści i wyzwania wynikające z wykonywania pracy na odległość — pisze Reuter. Przed ograniczeniami zaledwie 5 proc. ankietowanych korzystało z telepracy, a obecnie 87 proc. chce móc wybierać, gdzie, jak i kiedy mają pracować.

Wiceprezydent Cisco, Gordon Thomson stwierdził w związku z tym, że firmy będą musiały zmienić sposób działania, aby spełnić nowe postulaty pracowników, którzy przedkładają nade wszystko skuteczną łączność i współpracę. Firmy będą też mogły używać technologii do zapewnienia bezpieczeństwa pracujących i danych, z jakich korzystają w domu czy w biurze. Może to dotyczyć np. czujników, monitorujących ogrzewanie i oświetlenie w warunkach domowych, technologii kontrolującej dystans społeczny, czy ludzie noszą w biurze maseczki — powiedział.

- Nie chodzi już tylko o samą łączność z tymi ludźmi, ale o doświadczenie przekazywane im, gdy mają łączność. Inwestujemy znacznie więcej w część analityczną związaną z tą łącznością — dodał.