– Ludzie mogą się zniechęcić do subskrypcji, bo płacą, a nie dostają lepszych treści. W tym momencie być może media zarzucą ten model i będziemy skazani na bezpłatne treści – przewiduje gość podcastu. Zdaniem Jacka Grzeszaka, wzmacnianie rynku reklamy internetowej też będzie mieć swój koniec. – Są tezy, że jesteśmy świadkami bańki na rynku reklamy i czeka nas jej wybuch – dodaje.

Zdaniem Jacka Grzeszaka, wizja w której dostęp do treści jest ściśle zamknięty, jest mało realna, bo trudno sobie wyobrazić płacenie za treści, jeśli one będą jednocześnie otwarte. Uważa on również, że użytkownicy nie będą chcieli płacić za kilka subskrypcji jednocześnie. – Możliwe jest tworzenie klastrów z jednego i drugiego strony podziału politycznego: kupujesz pakiet lewicy albo pakiet prawicy i będziesz mieć wygodny dostęp do mediów, płacisz raz w miesiącu, ale nie masz dostępu do mediów z drugiej strony – mówi Grzeszak.