Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 23.01.2018 01:00 Publikacja: 23.01.2018 01:00
Foto: Fotorzepa, Michał Walczak
Jedną ze stron postępowania administracyjnego jest wspólnota mieszkaniowa. W składanych przez nią pismach nie podano adresu wspólnoty, a tylko adresy zamieszkania członków zarządu. Czy w takim przypadku trzeba wysłać decyzję na wszystkie te adresy?
Nie. Zasady doręczania pism podmiotom innym niż osoby fizyczne określono w art. 45 kodeksu postępowania administracyjnego (dalej k.p.a.). Przewidziano w nim, że jednostkom organizacyjnym i organizacjom społecznym doręcza się pisma w lokalu ich siedziby do rąk osób uprawnionych do odbioru pism. W orzecznictwie podkreśla się, że doręczający nie musi sprawdzać zakresu obowiązków i uprawnień osób znajdujących się w siedzibie jednostki, jeżeli zobowiązują się do odbioru przesyłki, składając własnoręczny podpis (por. np. wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach z 12 października 2017 r., sygn. I SA/Ke 432/17, LEX nr 2387296).
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Zasiłek opiekuńczy, przyznawany zazwyczaj na opiekę nad chorym dzieckiem, przysługuje także w przypadku innego c...
Podstawą wpisu w księdze wieczystej nie może być odpis dokumentu poświadczonego za zgodność z oryginałem przez n...
W piątek zakończyły się negocjacje płacowe w ramach Rady Dialogu Społecznego ( RDS). Nie przyniosły one jednak o...
Prawnicy uważają, że przez podważanie istnienia komór gazowych w obozie Auschwitz, europoseł Grzegorz Braun moż...
Minister rodziny, pracy i polityki społecznej Agnieszka Dziemianowicz-Bąk odniosła się do postulatu rzecznik pra...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas