Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 23.01.2018 01:00 Publikacja: 23.01.2018 01:00
Foto: Fotorzepa, Michał Walczak
Jedną ze stron postępowania administracyjnego jest wspólnota mieszkaniowa. W składanych przez nią pismach nie podano adresu wspólnoty, a tylko adresy zamieszkania członków zarządu. Czy w takim przypadku trzeba wysłać decyzję na wszystkie te adresy?
Nie. Zasady doręczania pism podmiotom innym niż osoby fizyczne określono w art. 45 kodeksu postępowania administracyjnego (dalej k.p.a.). Przewidziano w nim, że jednostkom organizacyjnym i organizacjom społecznym doręcza się pisma w lokalu ich siedziby do rąk osób uprawnionych do odbioru pism. W orzecznictwie podkreśla się, że doręczający nie musi sprawdzać zakresu obowiązków i uprawnień osób znajdujących się w siedzibie jednostki, jeżeli zobowiązują się do odbioru przesyłki, składając własnoręczny podpis (por. np. wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach z 12 października 2017 r., sygn. I SA/Ke 432/17, LEX nr 2387296).
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Śmierć jednego z rodziców lub obu wiąże się z koniecznością podziału majątku, który po sobie zostawili. Dziedzic...
Od września wzrosły opłaty za badania techniczne pojazdów. Jak się okazuje, to nie koniec podwyżek dla kierowców...
Zasiedzenie działki okazało się niemożliwe, bo inne osoby parkowały na niej auta i wyrzucały śmieci.
Sąd Najwyższy wydał wyrok w sprawie pielęgniarki, która biła i dusiła pacjenta szpitala za to, że ten – podczas...
Cała awantura, która dotknęła sądownictwo, była wywołana pod hasłem walki z kastą i pałacowymi sędziami. W tej c...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas