Bentley nie wyjdzie spod kreski z powodu twardego brexitu

Producent luksusowych limuzyn zmierzał do osiągnięcia zysku w tym roku, ale twardy brexit stwarza fundamentalne ryzyko, że to się nie uda - powiedział Reuterowi jego prezes

Publikacja: 23.01.2019 17:14

Bentley nie wyjdzie spod kreski z powodu twardego brexitu

Foto: Bloomberg

Po 9 miesiącach 2018 r. Bentley notował stratę 137 mln euro (156 mln dolarów), jego nowy szef Adrian Hallmark kieruje przekształceniami, teraz stwierdził, że firma jest na drodze do powrotu do strefy zysku, ale ten plan może zakończyć się fiaskiem zależnie do formy rozstania kraju z Unią.

Jego zdaniem, są trzy możliwe formy brexitu: umowa do 29 marca, ale mało prawdopodobna, brak umowy i porządny niepokój i chaos oraz przedłużenie członkostwa w Unii.

- Brexit to zabójca. Jeśli dojdziemy do twardego brexitu, to oberwiemy w tym roku, bo mamy potencjał dojścia do równowagi dzięki odrodzeniu firmy. Twardy brexit stwarza fundamentalne ryzyko dla naszej szansy odzyskania rentowności – powiedział.

Podobnie jak inne firmy, producent luksusowych aut z Crewe przygotowuje się, zwiększył z 2 do 10 dni zapasy importowanych podzespołów, przeznaczy w najbliższych miesiącach więcej samochodów na rynki poza Europą. - Zrobimy więcej aut dla Chin czy Stanów niż normalnie w ciągu 6 miesięcy- dodał. Hallmark wierzy, że firma jest przygotowana i nie planuje przejściowej przerwy w produkcji po 29 marca.

Prezes zapytany, czy firma mogłaby przenieść część produkcji z północnej Anglii dla uniknięcia skutków brexitu odpowiedział, że nie widzi tego w średniej perspektywie. - Nigdy nie wolno mówić nigdy, ale nie ma zamiaru przenoszenia tego co mamy z powodu brexitu. Gdy patrzymy na nowe produkty, to kwestionujemy je? Oczywiście w takim zakresie, jaki dotyczy każdego produktu. Musimy być konkurencyjni i jesteśmy - stwierdził Hallmark.

Bentley należący do grupy Volkswagena zmniejszył w 2018 r. sprzedaż o 5 proc. do 10 494 aut z powodu opóźnionej premiery modelu Continental GT. W Chinach zanotował wzrost o 19 proc.

W 2018 r. na BMW, Daimlera i VW przypadło 40 proc. z 2,37 mln samochodów sprzedanych w W.Brytanii, a niecałe 10 proc. powstało w tym kraju. W 2016 r. W.Brytania była największym rynkiem eksportowym firm z Niemiec: sprzedały 800 tys. nowych aut, 20 proc. łącznego eksportu.

Po 9 miesiącach 2018 r. Bentley notował stratę 137 mln euro (156 mln dolarów), jego nowy szef Adrian Hallmark kieruje przekształceniami, teraz stwierdził, że firma jest na drodze do powrotu do strefy zysku, ale ten plan może zakończyć się fiaskiem zależnie do formy rozstania kraju z Unią.

Jego zdaniem, są trzy możliwe formy brexitu: umowa do 29 marca, ale mało prawdopodobna, brak umowy i porządny niepokój i chaos oraz przedłużenie członkostwa w Unii.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika
Biznes
Setki tysięcy Rosjan wyjadą na majówkę. Gdzie będzie ich najwięcej
Biznes
Giganci łączą siły. Kto wygra wyścig do recyclingu butelek i przejmie miliardy kaucji?
Biznes
Borys Budka o Orlenie: Stajnia Augiasza to nic. Facet wydawał na botoks
Biznes
Najgorzej od pięciu lat. Start-upy mają problem