Reklama
Rozwiń
Reklama

Tylko radykalne zwiększenie podaży może wyhamować wzrost cen

Spółki nie są w stanie sprostać popytowi, a koszty budowy rosną – mówił w programie #RZECZoNIERUCHOMOSCIACH Konrad Płochocki, dyrektor generalny Polskiego Związku Firm Deweloperskich.

Aktualizacja: 15.07.2021 21:31 Publikacja: 15.07.2021 21:06

Tylko radykalne zwiększenie podaży może wyhamować wzrost cen

Foto: materiały prasowe

W II kwartale br. spółki z rynku kapitałowego sprzedały oczywiście więcej mieszkań rok do roku, ale i więcej względem bardzo udanego I kwartału br. Kiedy przyjrzymy się uważniej, okazuje się, że większość spółek zanotowała spadek sprzedaży, a grupę ciągnęły Atal i Robyg. Jak to interpretować?

Wytłumaczenie jest proste: deweloperzy nie mają co sprzedawać. Atal i Robyg najwyraźniej skutecznie uzupełniły podaż, co było ich sukcesem. Większość firm nie była w stanie tak szybko uzupełnić oferty – a to bierze się z ograniczeń wydawaniu decyzji przez samorządy czy braku gruntów pod szybką zabudowę.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Nieruchomości
Murapol zwiększa ofertę mieszkaniową w Lublinie
Materiał Promocyjny
Kiedy obawy rosną, liczy się realne wsparcie
Nieruchomości
Origin Investments z trzecią inwestycją mieszkań serwisowanych dla seniorów
Nieruchomości
Archicom po konferencji: rekordowa sprzedaż mieszkań w październiku
Nieruchomości
Czynsze za mieszkania idą w dół. Popyt się kurczy
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Nieruchomości
Kuszenie niezdecydowanych. „Promocje są agresywne”
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama