fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Medycyna i zdrowie

Power of Community 2019: damy w opałach i ich rycerze

Sportowcy postanowili wspomóc akcję „BreastFit”, pozując do kalendarza na rok 2019
DR5000.com
Kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej. Celem kampanii jest zachęcenie do systematycznych badań i edukacja na temat zaawansowanego raka piersi.

Według Krajowego Rejestru Nowotworów każdego dnia rak piersi atakuje w Polsce średnio 50 kobiet, rocznie ponad 18 tysięcy. Aż u 30 proc. chorych zdiagnozowanych we wczesnym stadium nowotwór rozwinie się do postaci zaawansowanej (raport „Niewidoczna kobieta").

Choroba nie jest udziałem tylko pacjentki, ale i całej rodziny. Kobiety nie wiedzą, jak odnaleźć się w nowej sytuacji, a ich partnerzy i otoczenie nie potrafią odnieść się do tak ogromnej zmiany w życiu i cierpienia bliskiej osoby. Kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa powstała, by dać odpowiedź na wiele trudnych pytań, jakie w takiej sytuacji powstają.

Czytaj także: Kobiecy biust. Męska sprawa

Z dostępnych badań (raport „Niewidoczna kobieta") wynika, że blisko 47 proc. Polek ze zdiagnozowanym rakiem piersi czuje się negatywnie postrzegana przez społeczeństwo i osamotniona. Odnoszą wrażenie, że znalazły się na marginesie życia. Dlatego kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa zwraca uwagę na istotną rolę najbliższych we wsparciu kobiety w chorobie.

– BreastFit uczy, jak radzić sobie z chorobą nowotworową i jak być mądrym wsparciem, gdy rak piersi dotknie bliską nam osobę, matkę, siostrę, żonę czy przyjaciółkę – mówi Adrianna Sobol, psychoonkolog, członek Zarządu Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej. – W codziennej pracy naszej fundacji spotykamy wiele kobiet chorych na raka, ale także ich najbliższych. Diagnoza, a w szczególności rozpoznanie zaawansowanego raka piersi, sprawia, że chora i jej bliscy muszą się zmierzyć z nową, trudną sytuacją, która zmienia ich dotychczasowe życie. Tymczasem rak piersi w stadium zaawansowanym w coraz większej liczbie przypadków staje się chorobą przewlekłą. Mądre wsparcie jest więc ważnym elementem procesu terapeutycznego, który dotyczy chorej, ale także całej rodziny.

Tegoroczną, trzecią edycję kampanii wspierają gwiazdy: Daria Ładocha, Dorota Godzina, Rafał Bryndal oraz Michał Będźmirowski. Apelują o zwrócenie uwagi na kobiety, które mimo choroby chcą być szczęśliwe i nie pozwalają, aby nowotwór przejął kontrolę nad ich dotychczasowym życiem.

Ambasadorem kampanii może zostać każdy z nas, kupując charytatywny kalendarz Power of Community 2019 ze zdjęciami sportowców z całej Polski, którzy w scenerii XIV-wiecznego zamku w Ogrodzieńcu zapozowali specjalnie dla dam, które nie chcą być w opałach. Dochód ze sprzedaży kalendarza zostanie przeznaczony na wsparcie kobiet z zaawansowanym rakiem piersi i ich najbliższych.

Kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, jej partnerem jest Novartis Oncology. Partnerami społecznymi kampanii są: Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Fundacja Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Alivia – Fundacja Onkologiczna, Federacja Stowarzyszeń „Amazonki", Stowarzyszenie AMAZONKI Warszawa-Centrum, Fundacja Rak'n'Roll Wygraj Życie. Partnerzy medialni kampanii: Multikino, RPL FM, Sieć dla Zdrowia. Kampanię wspierają: Przelewy24.pl. III edycja kampanii objęta została honorowym patronatem małżonki prezydenta RP Agaty Kornhauser-Dudy. Partnerem specjalnym kampanii jest rzecznik praw pacjenta Bartłomiej Chmielowiec.

Partnerem materiału jest firma:

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA