Reklama

Przez stulecia z wagą i miarką

Zmiany w budowie ciała Polaków w minionych stuleciach były tematem konferencji naukowej zorganizowanej w Warszawie.

Aktualizacja: 24.03.2016 20:38 Publikacja: 24.03.2016 17:04

Szkice i typy warszawskie wg Franciszka Kostrzewskiego

Szkice i typy warszawskie wg Franciszka Kostrzewskiego

Foto: POLONA

W dyskusji wzięli udział antropolodzy, archeolodzy i historycy. Przedstawiono spostrzeżenia dokonane na podstawie analizy dokumentów historycznych, między innymi archiwów szpitalnych i spisów poborowych.

Jak na ciało człowieka wpływa wojna, sprawdzał Bartosz Ogórek z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Zauważył, że w czasie wojny najgorzej było być chłopcem w wieku ok. dziesięciu lat, w którym nastolatki zaczynają dużo jeść i intensywnie rosnąć. Chłopcy nie mieli wówczas odpowiedniej ilości pożywienia. Umieralność w tej grupie wzrosła o 170 proc. W czasie wojny rodziły się dzieci o mniejszej masie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Materiał Partnera
Od wyznaczania czasu po nowe światy. Obserwatorium Astronomiczne UW skończyło 200 lat
Nauka
Koszmar arachnofobów. Odkryto podziemne megamiasto pająków. „To pierwszy taki przypadek"
Nauka
Żyjemy w matrixie, a wszechświat jest symulacją komputerową? Naukowcy mają odpowiedź
Materiał Partnera
GEM, Abu Simbel, Ramzes II. Co łączy Wielkie Muzeum Egipskie z polską archeologią?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Materiał Partnera
Chcieliby dwójkę. Dlaczego więc Polacy coraz rzadziej decydują się na dzieci?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama