Telewizja Polska oskarżyła instytut Nielsen Audience Measurement. Władze stacji oczekiwały od instytutu informacji na temat kodów pocztowych osób, które brały udziały w panelu telemetrycznym.
- Dane te, respektując wymóg ochrony danych osobowych, w łatwy i czytelny sposób potwierdziłyby geograficzną reprezentatywność doboru grupy badanych telewidzów - podano w oświadczeniu, które zostało odczytane na zakończenie "Wiadomości" w TVP1.
Dyrektor zarządzający Nielsena Elżbieta Gorajewska powiedziała w rozmowie z Wirtualnymi Mediami, że nie mogą przekazać takich informacji. - Jesteśmy zobligowani umowami, że dane nie zostaną nikomu udostępnione - tłumaczyła.
W obronie instytutu stanęli członkowie organizacji branżowych zrzeszających polskie i międzynarodowe agencje mediowe i reklamowe. W tej sprawie wystosowali oficjalny list do Jacka Kurskiego:
Szanowny Panie,