fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Po 20 mln sprzedanych i pobranych kopii "PUBG" i "FBR"

materiały prasowe
Bezpłatna strzelanka survivalowa "Fortnite Battle Royale" została pobrana ponad 20 mln razy - podało Epic Games. Równocześnie podobny próg przekroczyła sprzedaż "PlayerUnknown's Battlegrounds" Bluehole.

Obie gry opierają się na formule określanej jako "battle royale" lub "igrzyska śmierci", w ramach której 100 sterowanych przez graczy postaci trafia do kurczącego się obszaru, w którego obrębie gromadzą sprzęt, broń i pojazdy, poszukują kryjówek i zakładają pułapki, by wyeliminować wszystkich konkurentów.

Gatunek strzelanek survivalowych uzyskał aktualną popularność za sprawą "PlayerUnknown's Battlegrounds" projektu Brendana Greene'a, uznawanego za ojca gier tego typu. Finalna wersja gry dostępnej na PC w ramach płatnego wczesnego dostępu ma się ukazać przed końcem roku. Wcześniej 12 grudnia "PUBG" trafi również na konsole Xbox One w ramach programu Xbox Game Preview.

"FBR" to udostępniony we wrześniu 2017 samodzielny, bezpłatny wariant "Fortnite", kooperacyjnej gry survivalowej opracowanej przez Epic Games z udziałem warszawskiego studia People Can Fly. W odróżnieniu od "PUBG", "Fortnite" i "FBR" ukazały się na Windows, macOS, PlayStation 4 i Xbox One.

Mimo wyrównanej liczby pobrań "PUBG" utrzymuje przewagę nad konkurencyjną produkcją, której brakuje dotychczas monetyzacji. Według danych serwisu SteamSpy w wydaną przez Bluehole produkcję grają codziennie ponad 2 mln graczy. Liczba graczy "FBR" na wszystkich platformach utrzymuje się na poziomie ok. 800 tys. dziennie.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA