Francuska grupa Vente-privée poinformowała w komunikacie, że kupiła w prywatnej transakcji większościowe udziały w polskiej spółce, prowadzącej serwis  Zlotewyprzedaze.pl.

Działa on w formacie klubu zakupowego – osoby zapisane uzyskują dostęp do promocyjnych ofert nie tylko odzieży czy obuwia, ale również kosmetyków czy wnętrzarskich akcesoriów.

Vente-privée podkreśla, iż przejęcie w Polsce to potwierdzenie strategii ekspansji grupy na rynkach europejskich. Firma dwa lata temu zrezygnowała z próby podboju rynku amerykańskiego, ale tylko w 2015 i 2016 r. zrealizowała szereg przejęć w Europie. To choćby większościowe udziały w belgijskim Vente-Exclusive.com, w szwajcarskim e-boutic.ch i duńskim Designers & Friends. Firma przejęła również 100 proc. akcji hiszpańskiej grupy Privalia.

Teraz chce rozwijać siew Polsce choć wydaje się, iż czasy boomu na kluby zakupowe już minęły. Grupa Vente-privée zdecydowała się na zakup polskiego serwisu który, jak informują  Zlotewyprzedaze.pl, posiada obecnie około 3,5 mln członków. Trzeba jednak pamiętać, że są to najpewniej dane zbierane w szczytowym momencie, dzisiaj będące mocno zawyżone.

Vente-privée jest obecny w 13 krajach, głównie w Europie, jego serwisy zakupowe mają 50 milionów członków. W sumie wygenerowały 2 mld euro obrotu w 2015 r.