Stacja nie jest całkowitą nowością, bo nadaje od października 2013 roku, tyle, że tylko w wersji cyfrowej naziemnej, a Polacy nie mają odbiorników do  słuchania takich kanałów. Kanał będzie nadawany w eterze zarówno analogowo, jak i cyfrowo, 24 godziny na dobę. Czwórkę zastąpi w eterze 1 września o 6 rano.

Michał Chodurski, szef anteny, podaje, że kanał ma być kierowany do słuchaczy w średnich i dużych miastach, którzy mają ponad 30 lat. Liczy, że stacja będzie mieć  wyższy udział w rynku słuchalności niż obecnie ma Czwórka (według ostatnich badań RadioTrack za maj-lipiec było to  0,4 proc. udziałów, podczas gdy Tok Fm miało udział na poziomie 1,8 proc.). – Spodziewamy się wzrostu słuchalności, choć bardziej do poziomu Dwójki  (aktualnie 0,5 proc. -red.), bo to są poziomy słuchalności dla stacji tak sformatowanych – uważa Chodurski. Pytany o konkurencję dla Polskiego Radia 24 wymienia Radio Maryja i Tok FM.

Jak zapewnili szefowie stacji, dobór jej autorów ma być szeroki, od politycznego "lewa do prawa". Poranne przeglądy prasy będą robić w nowej stacji  redaktorzy pięciu gazet codziennych: „Rz", „Gazeta Wyborczej", „Dziennika Gazety Prawnej", „Naszego Dziennika" i  „Gazety Polskiej Codziennie". Wśród zewnętrznych współpracowników antena już zapowiedziała m.in.: Ryszarda Bugaja, Łukasza Warzechę, Krzysztofa Masłonia, Ewę Czaczkowską, Tomasza Krzyżaka, Tomasza Sakiewicza, Pawła Wrońskiego, Wojciecha Reszczyńskiego czy Zuzannę Dąbrowską . Poranne rozmowy poprowadzą Aleksandra Kozera i Wiesław Molak.

Kanał zatrudnia 20 osób, ale będzie korzystał także ze współpracowników, w tym tych z rozgłośni regionalnych.  Nie podano, ile kosztowało jego uruchomienie. - Mateusz Kapłan, starszy specjalista ds. zakupu mediów w domu mediowym Zenith, daje PR24 szansę. - Na polskim rynku radiowym istnieje niewykorzystany potencjał na radio mówione, informacyjne, budowane na publicystyce, a nie na muzyce. Dobrze się stało, że taka stacja powstała również z ramienia mediów publicznych, które powinny przede wszystkim realizować misję publiczną –uważa. Nie chce jednak prognozować możliwej słuchalności takiej stacji.