Tempo wydatków na reklamę internetową spadało w kolejnych kwartałach – spadało z 23,8 proc. w I kw., przez 14,8 proc. w drugim, do 10,5 proc. w trzecim i wreszcie oraz 9,6 proc. w czwartym. - Branża reklamy internetowej rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie mimo niekorzystnych zjawisk, takich jak blokowanie reklam. Niepokoi jedynie malejąca dynamika kwartalna wydatków i miejmy nadzieję, że jest to tylko chwilowy trend, a nie zapowiedź większego kryzysu – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes organizacji IAB Polska zrzeszającej firmy działające w sieci, która wraz z PwC opublikowała właśnie kolejną edycję corocznego raportu AdEx. Wynika z niego, że wydatki na wszystkie formy cyfrowej reklamy wciąż rosły. Najszybciej – ogłoszenia (o 17,9 proc.), następnie: reklama graficzna (o 17,5 proc.), kolejne były: reklama w wyszukiwarkach (8,9 proc.)oraz e-mail: 1,1 proc. - Istotnymi obszarami wzrostu rynku reklamy on-line – według badania – są wydatki na reklamę w formatach wideo, mediach społecznościowych oraz na urządzenia mobilne, co jest zgodne z trendem obserwowanym na dojrzałych rynkach zachodnich – komentuje Ewa Szczęsna–Maliszewska, z PwC.