TVN inwestuje w Playera i wydłuża sezony telewizyjne

Wiosenna ramówka TVN ruszy już w lutym, stacja może też większy niż dotychczas nacisk położyć na swoje programy latem, które zazwyczaj jest w telewizjach czasem powtórek. Więcej zainwestowała też w programy dla Player.pl

Publikacja: 21.01.2016 16:04

TVN inwestuje w Playera i wydłuża sezony telewizyjne

Foto: materiały prasowe

Wiosenna ramówka TVN ruszy tak naprawdę jeszcze zimą. Nowości zaczną pojawiać na antenie już w połowie lutego. – Zwykle zaczynaliśmy wiosnę na antenie w marcu, w tym ruszamy z nią wcześniej, te okresy zimy w telewizji powoli się skracają – mówił Edward Miszczak odpowiedzialny w zarządzie TVN za kwestie programowe, prezentując nowości programowe TVN. – Nasz prezes poważnie podchodzi do tematu off-sezonów, uważa, że to zjawisko będzie powoli zanikać – dodawał potem. Niewykluczone, że w tym roku TVN nie zrezygnuje całkowicie z nowości także zazwyczaj martwym telewizyjnie sezonie wakacyjnym. Już w ubiegłym roku nie zaprzestał nadawania nowych odcinków serialu „Na Wspólnej". – W wakacje miał widzów, bo wszystkie stacje mają wtedy sezon wakacyjny i widz nie ma wielkiego wyboru. Przykład z „Na Wspólnej" pokazał, że jeśli taka oferta jest, to ludzie zostają przed telewizorami – mówił Miszczak.

Więcej na programy

W wiosennej ramówce TVN sporo jest nowości, choć informacje o większości wypłynęły na rynek już wcześniej. Rusza serial „Druga szansa" z Małgorzatą Kożuchowską, produkowany przez ATM Grupę, rozrywkowy show „Masterchef Junior" z udziałem dzieci, znany już widzom „Agent" kręcony w RPA i prowadzony przez Kingę Rusin (uczestnikami tej edycji programu są gwiazdy, nie widzowie wybrani w castingu, jak w poprzednich edycjach), „Projekt Lady", w którym m.in. Małgorzata Rozenek będzie zamieniać uczestniczki programu w damy oraz program Mai Sablewskiej „Sablewskiej sposób na..." wcześniej znany z TVN Style.

Będą też sprawdzone już programy w rodzaju „Kuchanenych rewolucji", „You can Dance" czy „Małych gigantów". – Budżet programowy został w tym sezonie zwiększony względem budżetu rok wcześniej – mówi Miszczak. Podobnie ma być jesienią. Nowy właściciel TVN, Scripps Networks Interactive, dla którego jest to pierwsza zaplanowana od początku do końca ramówka TVN, nie zamierza więc ograniczać wydatków na programy.

Nacisk na Playera

Wzrosły także wydatki na zawartość programową internatowego Playera. W ubiegłym sezonie ruszył tam produkowany wyłącznie na potrzeby tej platformy serial „Web therapy" z Agatą Kuleszą w roli głównej, teraz dołączą do niego kolejne produkcje: polsko-niemiecki serial kryminalny „Cape Town" z udziałem Marcina Dorocińskiego oraz nowy program „Lip Sync Battle Ustawka" wzorowany na formacie amerykańskim. – Liczę zwłaszcza na ten program. On niekoniecznie sprawdziłby się w reedycyjnej telewizji z uwagi na jego charakter – mówi Miszczak. Do jego realizacji Player zatrudnił m.in. Piotra Kędzierskiego, Natalię Jakułę, pojawiają się w nim też znani twórcy z YouTube'a -Abstrachuje. Trzecim programem, który pojawi się wyłącznie w Playerze, będzie cykl krótkich fabularyzowanych filmów dokumentalnych „Moje Love Story". W sieci Scripps udostępni także programy ze swojej amerykańskiej biblioteki programów rozrywkowych (12 tytułów z oferty stacji „Food Network", „DIY Network" i „Travel Channel".

Jak tłumaczy Christian Antig odpowiadający w zarządzie TVN za treści cyfrowej i e-handel, bieżące odcinki nowych produkcji będą się pojawiały na Playerze za darmo, a całość sezonów będzie można obejrzeć od razu, ale odpłatnie. Nie ma natomiast planów, by treści z Playera trafiały np. do Netfliksa. – Nasza polityka zakłada zatrzymywanie własnych produkcji do własnej oferty -mówi. Pytany o to jak ocenia szanse Netfliksa w Polsce, odpowiada: - Netflix dopiero w Polsce wystartował i jego oferta dopiero się tu rozwinie. Player ma inne zasoby programowe – skrojone na potrzeby polskiego widza – mówi.

Wiosenna ramówka TVN ruszy tak naprawdę jeszcze zimą. Nowości zaczną pojawiać na antenie już w połowie lutego. – Zwykle zaczynaliśmy wiosnę na antenie w marcu, w tym ruszamy z nią wcześniej, te okresy zimy w telewizji powoli się skracają – mówił Edward Miszczak odpowiedzialny w zarządzie TVN za kwestie programowe, prezentując nowości programowe TVN. – Nasz prezes poważnie podchodzi do tematu off-sezonów, uważa, że to zjawisko będzie powoli zanikać – dodawał potem. Niewykluczone, że w tym roku TVN nie zrezygnuje całkowicie z nowości także zazwyczaj martwym telewizyjnie sezonie wakacyjnym. Już w ubiegłym roku nie zaprzestał nadawania nowych odcinków serialu „Na Wspólnej". – W wakacje miał widzów, bo wszystkie stacje mają wtedy sezon wakacyjny i widz nie ma wielkiego wyboru. Przykład z „Na Wspólnej" pokazał, że jeśli taka oferta jest, to ludzie zostają przed telewizorami – mówił Miszczak.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji