- Gdyby pojawiła się okazja zainwestowania w Lufthansę, to zastanowilibyśmy się nad tym - powiedział al-Baker na marginesie wizyty w emiracie premiera Dolnej Saksonii. Qatar Airways mogłaby początkowo zaproponować niemieckiej linii partnerstwo. - Niemcy to ważny kraj dla nas tak pod względem usług w transporcie lotniczym jak w rozwijaniu turystyki. Kilka razy mówiliśmy, że wystąpimy z sojuszu OneWorld - dodał w relacji Reutera. Luftyhansa należy do Star Alliance.
Al-Baker powiedział w październiku, że była rozważana ostateczna decyzja o wystąpieniu z sojuszu, ale nie pojęto jej. Wówczas dodał, że jego linia rozważała podwyższenie do 10 proc. udziału w chilijskiej linii LATAM, gdyby była okazja.
Lufthansa zareagowała jednak zimno na informację o zamiarze kupna udziału albo współpracy z nią. - Nie sprywatyzowaliśmy Lufthansy w Niemczech po to, by ją znacjonalizować w Katarze - powiedział rzecznik niemieckiego przewoźnika.
Lufthansa musi ograniczyć do 49 proc. prawo własności udziałowców spoza Unii dla zachowania licencji lotniczych. Prezes Carsten Spohr często krytykował rywali znad Zatoki, Emirates, Qatar i Etihad za korzystanie z nieuczciwych jego zdaniem subwencji.
Anulowany strajk
Pracownicy firmy cateringowej LSG Lufthansy anulowali 24-godzinny strajk planowany na 2 grudnia po przedstawieniu przez dyrekcję linii lepszej oferty dotyczącej ochrony zarobków - podał związek Verdi.