Indigo Partners jest funduszem private equity z Phoenix w Arizonie inwestującym na świecie w transport lotniczy. Kontrakt dotyczy 273 samolotów A320neo i 157 A321neo dla węgierskiej linii Wizz Air (72 A320 neo i 74 A321neo), Frontier Airlines z Denver (100 A320neo i 34 A321neo), chilijskiej JetSMART (56 A320neo i 14 A321neo) i meksykańskiej Volaris (A320neo i 34 A321neo).
Cena katalogowa A320neo wynosi 108,4 mln dolarów, a A321neo 127 mln. Klienci zdecydują później o wyborze silników do nich.
Tym kontraktem Airbus poprawił swą sytuację po upokorzeniu sprzed 3 dni, gdy zapowiadano sprzedanie ponad 30 superjumbo linii Emirates, a ona kupiła 40 dreamlinerów. Ponadto salon trwa do 16 listopada, Europejczycy nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa, bo do zakupów szykują się FlyDubai (mówi się o 175 samolotach Airbusa i Boeinga) i EgyptAir.
Poprzedni rekord ustanowiono w sierpniu 2015, gdy europejski producent zawarł z tanią indyjską linią IndiGo umowę na dostawę 250 wąskokadłubowych A320neo o wartości 26 mld dolarów. Indigo Partners i IndiGo to dwie odrębne firmy z własnymi strukturami kierowniczymi.
Obecny kontrakt jest także ukoronowaniem kariery szefa pionu sprzedaży Johna Leahy, który po prawie trzech dekadach pracy w Airbusie odchodzi na emeryturę, ale dogląda interesu do czasu mianowania następcy.