W piśmie jednego z prawników, z jakim zapoznał się Reuter zarząd linii lotniczej mającej problemy finansowe zwrócił się do jednego z ministrów zmianę decyzji o przekazaniu 27-letniemu Rozenbergowi kontroli na narodowym przewoźnikiem izraelskim. Utworzona niedawno przez studenta firma Kanfei Nesharim Aviation kupiła w minionym tygodniu w ramach oferty publicznej akcje w EL Al za 107 mln dolarów co dało mu pakiet 43 proc. w tej linii. Rozenberg-junior powiedział kierownictwu tej linii, że przejmuje nad nią kontrolę i dokona zmian w zarządzie.

Student jest obywatelem izraelskim mieszkającym w Izraelu, także synem Kenny Rozenberga, prezesa sieci domów opieki nad seniorami Centers Health Care z centralą w Nowym Jorku. „Zgodnie z prawem i warunkami El Al, kupno pakietu kontrolnego przez cudzoziemca jest zakazane" — napisali prawnicy przewoźnika w piśmie do władz i dodali, że kontrola nad linią przez Amerykanina mogłaby wywoływać problemy z prawami przelotu do innych krajów. Dodali też na podstawie danych uzyskanych przez El Al, że Rozenberg-ojciec kontroluje Kanfei Nesharim.

Zarząd linii i je przedstawiciele zażądali pilnego spotkania z odpowiednimi przedstawicielami rządu.

El Al ponosił straty w ostatnich 2 latach, zadłużył się też na odnowienie floty, w marcu zawiesił rozkładowe loty pasażerskie w związku z pandemią, gdy Izrael zamknął swe granice. Większość z 5940 pracowników jest na bezpłatnym urlopie. Rząd zaproponował gwarancje dla 75 proc. pożyczki 250 mln dolarów uzależnionej od zmniejszenia wydatków przez linię i wyemitowana nowych akcji za 150 mln dolarów. W ramach tej oferty rząd kupił 15 proc. za 34 mln dolarów, natomiast udział obecnych właścicieli, Knafaim Holdings zmalał z 38 proc. do 15,2 proc.