Linie lotnicze przepraszają za spóźnienia

Linie europejskie mają za sobą trudne lato. Teraz zapewniają, że liczba lotów odwołanych i opóźnionych drastycznie zmalała.

Aktualizacja: 13.09.2018 15:09 Publikacja: 13.09.2018 14:13

Linie lotnicze przepraszają za spóźnienia

Foto: Bloomberg

Lufthansa i British Airways wykupiły całostronicowe ogłoszenia, w których przepraszały pasażerów. — Bardzo wszystkich przepraszam. Staramy się, żeby opóźnione i odwołane loty ograniczyć do minimum — mówił w sierpniu Carsten Spohr, prezes Grupy Lufthansa.

SAS przyznał, że 2 na każdych 100 pasażerów musiał zmienić podróży. —Tak, mieliśmy kłopoty i nie zamierzam tego ukrywać — mówi prezes SAS, Rickard Gustafson. Jako powody wymienia zbyt małą liczbę załóg, problemy techniczne, strajki kontrolerów lotniczych oraz opóźnienie w dostawach nowych Airbusów.

Za niedogodności pasażerów przeprasza też słoweńska Adria. „Prosimy bardzo, nie przestańcie w nas wierzyć" — czytamy w ogłoszeniu w słoweńskiej i niemieckiej prasie. Adria jest linią dowozową Lufthansy i Austrian Airlines. Z kolei zdaniem przedstawicieli Ryanaira i easyJeta opóźnienia i odwoływanie rejsów, to wina francuskich kontrolerów lotów oraz pasażerów, którzy mają zbyt duży bagaż podręczny. Rzeczywiście może być to dodatkowy powód ( oprócz strajków) w sytuacji, gdy obie linie mają średnie wypełnienie samolotów powyżej 90 proc.

Także LOT ma za sobą najtrudniejszy okres, kiedy w czerwcu zmuszony był do odwoływania rejsów, a co 6. z nich był spóźniony. Spowodowane było to kłopotami z silnikami Rolls Royce, które ograniczyły możliwości eksploatacji Dreaminerów i opóźnieniami w dostawie 6 Embraerów.

„W ciągu ostatnich 30 dni wskaźnik regularności połączeń LOTu wyniósł 99,3 proc. W tym samym okresie wskaźnik punktualności osiągnął ok. 72 proc. W porównaniu z czerwcem br. oznacza to poprawę o ponad 10 punktów proc. i wedle dalszych prognoz, wyniki operacyjne będą rosły ponad europejską średnią"- czytamy w komunikacie LOTu. — Wrzesień wygląda pod tym względem jeszcze lepiej – mówi Adrian Kubicki, dyrektor biura komunikacji korporacyjnej LOT-u. Dodaje, że ostatni tydzień operacji był dotychczas najlepszym okresem od początku 2018 roku pod względem regularności wykonywanych połączeń — z wynikiem sięgającym powyżej 99,5 proc.

We wrześniu LOT przewiduje osiągnięcie wyniku punktualności połączeń na poziomie 75 proc., co powinno przekroczyć europejską średnią, ponieważ ostatecznie Embraery już doleciały do Warszawy.

Polski przewoźnik ma dziś w swojej siatce 104 połączenia. W ubiegłym tygodniu LOT ogłosił loty do Miami, które ruszą 1 czerwca 2019. W tym roku do floty LOT-u zostaną włączone jeszcze m.in. cztery Embraery 190, a do końca 2019r. cztery Boeingi 787-9 Dreamliner i osiem Boeingów 737 MAX 8.

Lufthansa i British Airways wykupiły całostronicowe ogłoszenia, w których przepraszały pasażerów. — Bardzo wszystkich przepraszam. Staramy się, żeby opóźnione i odwołane loty ograniczyć do minimum — mówił w sierpniu Carsten Spohr, prezes Grupy Lufthansa.

SAS przyznał, że 2 na każdych 100 pasażerów musiał zmienić podróży. —Tak, mieliśmy kłopoty i nie zamierzam tego ukrywać — mówi prezes SAS, Rickard Gustafson. Jako powody wymienia zbyt małą liczbę załóg, problemy techniczne, strajki kontrolerów lotniczych oraz opóźnienie w dostawach nowych Airbusów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej
Transport
Airbus Aerofłotu zablokował lotnisko w Tajlandii. Rosji brakuje części do samolotów
Transport
Francuscy kontrolerzy w akcji. Odwołane loty także z Polski
Transport
PKP Cargo traci udziały w polskim rynku
Transport
W Afryce Rosja zbuduje swoje porty. Znane są potencjalne lokalizacje