KLM dyskryminowało Koreańczyków? Przeprasza za notkę na drzwiach toalety

Notka na drzwiach toalety wzbudziła oburzenie w Korei Południowej. Pasażerów informowano, że toaleta jest zamknięta.

Aktualizacja: 15.02.2020 08:52 Publikacja: 14.02.2020 11:22

KLM dyskryminowało Koreańczyków? Przeprasza za notkę na drzwiach toalety

Foto: Bloomberg

Linie lotnicze KLM przeprosiły w piątek publicznie za notkę umieszczoną na drzwiach toalety w samolocie lecącym niedawno z Amsterdamu do Seulu. Treść napisanej po koreańsku notki informowała, że „toaleta jest tylko dla członków załogi".

Informacja na drzwiach toalety wzbudziła wielkie oburzenie w Korei oraz oskarżenia o dyskryminację Koreańczyków. Pierwotnie ręcznie napisana notka zawierała bowiem treść tylko po koreańsku. Według relacji pasażerów zamknięcie toalety w czasie dziesięciogodzinnego lotu załoga samolotu tłumaczyła epidemią koronawirusa.

Na koreańskim Twitterze popularność natychmiast zdobył hasztag „BoycottKLM", a Koreańczycy ostro krytykowali przewoźnika.

- Drogie KLM, dziś jasno pokazaliście, że dyskryminujecie ze względów rasowych. Koronawirus był tylko wymówką. Jesteście winni mojemu przyjacielowi i Korei WIELKIE przeprosiny – napisał jeden z koreańskich użytkowników Twittera cytowany przez Reuters.

Przewoźnik zarzeka się, że w późniejszym czasie, po skargach pasażerów, dopisano taką samą informację po angielsku, a załoga tłumaczyła brak anglojęzycznej treści niedopatrzeniem. Linia poinformowała także, że rezerwowanie toalet tylko dla załogi nie jest elementem polityki firmy.

- To był ludzki błąd i traktujemy sprawę poważnie. Przepraszamy, że było to postrzegane jako dyskryminacja, co w żadnym wypadku nie było intencją załogi – powiedział Guillaume Glass, regionalny dyrektor Air France-KLM.

Sprawa notki na drzwiach toalety zdążyła stać się bardzo poważna, nim doszło do przeprosin. W środę ministerstwo transportu Korei Południowej ostrzegło KLM, że może zastosować postępowanie antydyskryminacyjne oraz wezwało przewoźnika, by upewnił się, że takie przypadki się więcej nie zdarzą.

Jak informuje Reuters, oficjalne przeprosiny z powodu incydentu, złożyła na ręce ministra transportu Kim Hyun-mee ambasadorka Niderlandów Joanne Doornewaard.

Linie lotnicze KLM przeprosiły w piątek publicznie za notkę umieszczoną na drzwiach toalety w samolocie lecącym niedawno z Amsterdamu do Seulu. Treść napisanej po koreańsku notki informowała, że „toaleta jest tylko dla członków załogi".

Informacja na drzwiach toalety wzbudziła wielkie oburzenie w Korei oraz oskarżenia o dyskryminację Koreańczyków. Pierwotnie ręcznie napisana notka zawierała bowiem treść tylko po koreańsku. Według relacji pasażerów zamknięcie toalety w czasie dziesięciogodzinnego lotu załoga samolotu tłumaczyła epidemią koronawirusa.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Cywilna produkcja ciągnie Boeinga w dół
Transport
PKP Cargo ma nowy tymczasowy zarząd
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej
Transport
Airbus Aerofłotu zablokował lotnisko w Tajlandii. Rosji brakuje części do samolotów
Transport
Francuscy kontrolerzy w akcji. Odwołane loty także z Polski